Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Januari 19, 2010

Kasanova tua sebar gambar bogel

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Seorang juruterbang berusia lewat 50-an didakwa menjadikan karier glamor itu untuk memikat gadis muda sebelum memerangkap mereka menjadi hamba nafsu buasnya.

Bagaimanapun, selepas tembelangnya pecah, lelaki terbabit mengugut akan menyebarkan gambar bogel gadis yang cuba meninggalkannya.


Jika mangsanya berdegil mahu meninggalkannya, dia bukan saja menyebarkan gambar bogel mereka menerusi e-mel dan khidmat pesanan multimedia (MMS) kepada orang ramai, malah kepada majikan dan rakan sekerja gadis terbabit.


Mangsa terbaru, seorang wanita berusia awal 20-an yang bertugas sebagai pegawai khidmat pelanggan di sebuah syarikat swasta di ibu kota.


Menurut sumber, dalam kejadian jam 12 tengah malam baru-baru ini, gadis terbabit yang ketika itu di rumahnya di Teratai Mewah di sini, menerima kiriman MMS daripada ‘kasanova tua’ berkenaan.


“MMS itu mengandungi gambar bogel mangsa yang tertera tajuk ‘pass to other’ (edar kepada orang lain). Mangsa yang tersentak dengan gambar diterimanya segera menghubungi juruterbang terbabit.


“Mangsa segera mempersoalkan tindakan biadab lelaki terbabit, namun dia terdiam seketika apabila ‘kasanova tua’ itu mengugut akan mengedarkan gambar bogelnya kepada umum.


“Berikutan itu, berlaku pertengkaran selama lebih 20 minit, namun lelaki terbabit bertegas akan menyebarkan gambar berkenaan jika gadis itu enggan meneruskan hubungan gelap mereka,” katanya.


Sumber itu berkata, mangsa merayu berulang kali agar gambar bogelnya tidak diedarkan, namun lelaki terbabit tidak mengendahkannya.


“Pada mulanya, mangsa menyangkakan lelaki terbabit hanya mahu menakutkannya dan tidak akan menyebarkan gambar bogel berkenaan.


“Namun, keesokannya dia yang pergi ke pejabatnya seperti biasa terkejut apabila beberapa rakan sekerja menyindirnya.


“Selepas meminta penjelasan, rakan sekerjanya mendakwa mereka menerima beberapa keping gambar bogelnya menerusi kiriman MMS termasuk e-mel daripada seseorang,” katanya.


Malah, gambar bogel mangsa turut dihantar kepada majikannya menyebabkan kariernya kini terjejas.


Sumber berkata, mangsa yang tertekan sekali lagi menghubungi lelaki terbabit dan mempersoalkan tindakan biadabnya, namun lelaki itu mendakwa akan terus mengaibkannya jika enggan kembali ke pangkuannya.


Berikutan itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Jalan Dang Wangi untuk tindakan lanjut.


Difahamkan, gadis itu bersama dua individu dipercayai ahli keluarganya ‘mengamuk’ di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul, baru-baru ini, kerana mendakwa pihak berkuasa tidak menjalankan siasatan terhadap aduannya.


Malah, mereka mendakwa tindakan itu berlaku disebabkan lelaki terbabit daripada kalangan kerabat diraja.


Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.


“Kami sudah menahan suspek, namun dibebaskan dengan jaminan polis selepas percakapannya dirakam. Kes disiasat mengikut Seksyen 406, Kanun Keseksaan (KK) kerana ugutan jenayah.


“Berdasarkan siasatan awal, kami yakin suspek bukan kerabat diraja seperti didakwa. Malah, dakwaan kononnya pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadap suspek adalah tidak benar.


“Walau apapun status dan kedudukannya, polis akan melakukan siasatan jika menerima laporan. Namun, kita ada prosedur yang perlu dipatuhi ketika melakukan siasatan,” katanya.


Sehubungan itu, Zakaria berharap pengadu bersabar dan memberi ruang kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan lanjut.


hmetro


SAIFUL APEK & MALEK NOOR TELAH TURUT SERTA...ANDA PULA ????
Beri sekali dapat banyak kali...
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive