Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Februari 05, 2010

Utusan: Selayaknya 'Penyebar Fitnah Rakyat'

Oleh laniisma


Utusan Malaysia memang begitu sinonim dengan sesuatu yang memualkan dan meloyakan. Hari ini apabila terpandang Utusan dalam fikiran tergambar bahawa kerja hina sudah bermula dan kefasikkan akan dipuja dan diutama.
Moto yang digunakan sebagai 'Penyebar Fikiran Rakyat' sepatutnya menyebarkan sesuatu yang tulus dan telus dan bukannya menjadi alat berkepentingan seseorang menjatuhkan lawan. Sepatutnya 'Penyebar Fitnah Rakyat' atau 'Penyebar Fikiran Umno' itu yang selayaknya.



Cuba lihat paparan yang digunakan. Tajuknya begitu besar dengan fitnah dan diwarnakan berlainan dengan kebiasaan. Dengan melihat paparan tajuknya sahaja, ia sememangnya bertujuan memfitnah, melanyak, melenyek seberapa boleh dan menjadi propaganda budaya buruk BN. Itu belum dikira dengan tulisan-tulisan paparan fitnah yang digambarkan dengan menyanjungi pemfitnah dan menggelapkan kebenaran. Seperti kata Anwar "maknanya Utusan ini jadi alat Umno. Dia nak lawan depan tak boleh, dia fitnah kotor, biadap dan jijik".
Gelaran perosak masyarakat juga patut diberikan. Jangan anggap hidup ini kita yang punya dan semacam tidak bertuan.

http://www.ek-ele.co.cc/
detikdaily

BEKERJA SECARA SAMBILAN ATAU SEPENUH MASA DI RUMAH
Beri sekali dapat banyak kali...
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

3 ulasan:

  1. Tanpa Nama5/2/10 1:03 PTG

    apa yang fitnah? si saiful yg cakap mcm tu, bukannye wartawan yg menulis. INGAT AKU BODO KE?

    BalasPadam
  2. betul le tu, Anwar kaki liwat dan Saiful mangsa liwat. Dan ternyatanya Saiful tidak rela diliwa. Sebab itu ia membuat police report. Dimana letak kesalahannya?

    BalasPadam
  3. haha...orang x ber-otak memblog..die sndri x tau kebenaran..mane salah n mane betul..pas tu cakap fitnah...bila mata dikaburi nafsu liwat anwar...haha~

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive