Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 02, 2012

Ezam, Nalla dan Umi Hafilda Sedang Membesarkan Kubur Untuk Najib



Semakin hampir tiba detik pilihanraya, serangan peribadi kepada Anwar semakin memuncak. Bekas pemimpin-pemimpin PKR sperti Ezam Mohd Nor, Anuar Shaari, Nallakaruppan, Zulkifli Nordin dan lain-lain nampaknya begitu rancak menyerang peribadi Anwar berkaitan isu seks dan moral. Umi Hafilda yang merupakan adik kepada Azmin Ali turut tumpang semangkuk menghangatkan lagi suasana dengan dakwaan yang jika dihalusi lebih bersifat masalah kekeluargaan semata-mata.

Mereka berjanji untuk berkempen ke seluruh negara bersama isu seks, liwat dan biseksual yang dikaitkan dengan Anwar itu. Di dada media dan kaca tv, mereka sudah muncul hampir setiap hari dengan isu yang sama seolah-olah itulah isu pokok dalam politik negara dan penentuan rakyat terhadap parti yang ingin diberikan kuasa.

Modal mereka hanyalah isu seks dan liwat yang dikaitkan dengan Anwar dan sudah pun menjadi pengetahuan umum sebenarnya sejak Anwar dipecat pada 1998 lagi. Mereka hanya mengulang-ulang cerita lama seolah-olah mereka mengetahui segala-galanya walaupun dalam dalam kes liwat pertama, Anwar sudah dibebaskan oleh mahkamah dan dalam kes liwat kedua, juga sudah dibebaskan di peringkat Mahkamah Tinggi. Ia kini sedang menunggu proses rayuan di Mahkamah Rayuan.

Cerita seks dan liwat ini sudah diulang banyak kali walaupun hakikatnya rakyat menolak permainan menyerang peribadi secara keterlaluan itu. Lihatlah keputusan beberapa pilihanraya kecil sebelum ini dan arus sokongan rakyat di merata-rata tempat sekarang, jelas dapat dilihat bahawa isu ini tidak menjadi kudis kepada rakyat. Bahkan lagi disebut dan diulang cerita seks dan liwat itu, makin mencanak sokongan rakyat kepada Anwar.

Sesetengah rakyat tidak mempercayai isu seks dan liwat itu dan menganggapnya cubaan untuk membunuh karier politik Anwar yang direka sejak zaman Mahathir lagi. Sesetengah yang lain pula menganggapnya sebagai mainan politik longkang yang cuba dilakukan oleh BN untuk memenangi pilihanraya. BN dilihat seolah-olah sudah kering idea dan tiada modal lain untuk mendapatkan sokongan rakyat dan berhadapan dengan Anwar serta Pakatan Rakyat.

Jika diperhatikan gerak laku dan perangai bekas pemimpin PKR yang mengaitkan Anwar dengan pelbagai dakwaan berkaitan seks dan liwat itu, amat nyata bahawa bahawa mereka ingin menjadi hero dalam pilihanraya akan datang ini. Mereka ingin membunuh karektor Anwar dan mahu rakyat terus memilih BN semata-mata atas alasan Anwar seorang pemimpin yang tidak baik moralnya dan dikatakan gila seks.

Keghairahan mereka menonjolkan diri dalam media dan di sisi Najib telah menenggelamkan kewujudan pemimpin dalam UMNO sendiri. Peranan Ketua Bahagian dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO seolah-olah tidak wujud dalam mempertahankan UMNO dan Najib. Sepanjang masa suara Najib lebih banyak disahut oleh mereka ini berbanding pemimpin dalam UMNO sendiri. Benarkan kata Tun Daim, Najib dalam persiapan menghadapi pilihanraya ini umpama jeneral tanpa askar.

Dalam masa yang sama, dengan menonjolkan isu seks dan liwat, penilaian rakyat cuba ditutup terhadap isu kenaikan harga barang, beban hidup yang meningkat, rasuah makin berleluasa, skandal lembu NFC, pelupusan hutang Tajudin Ramli sebanyak RM589 juta, hutang negara mencecah hampir 55 peratus KDNK negara, ekonomi yang tidak berkembang, urus tadbir negara yang lemah dan pelbagai isu lainnya yang menghenyak kehidupan rakyat seharian.

Apakah mungkin isu seks dan liwat itu mampu menjadikan rakyat buta hati dan melupakan isu lain seperti yang disebutkan diatas tadi?

Sudah bertahun-tahun terbukti bahawa isu seks, liwat dan biseksual yang dikaitkan dengan Anwar tidak memberi kesan apa-apa kepada kepada rakyat dan tindakan Ezam, Nalla, Umi Hafilda, Anuar Shaari serta rakan-rakan mereka yang lain terus membangkitkan isu itu tidak lain hanya umpama menambahbesarkan lagi kubur politik untuk Najib saja.

Anwar tidak akan ke mana-mana dek serangan itu tetapi sebaliknya Najib yang makin ditolak rakyat.
Najib yang kini bagaikan tercungap-cungap untuk mempertahankan kuasa, akan lebih ditolak rakyat dengan isu seks, liwat dan biseksual yang berterusan dibangkitkan ini kerana dalam masa yang sama beliau gagal menyelesaikan pelbagai isu dalam negara dan memberi jaminan tentang kehidupan yang lebih baik untuk rakyat.

Berbeza dengan Anwar dan Pakatan Rakyat, selain menjanjikan pengurusan ekonomi dan negara yang lebih baik, mereka juga menjanjikan penurunan harga minyak dalam tempoh 24 selepas menawan Putrajaya, kajian semula tarif letrik dan terbaru penghapusan hutang PTPTN pelajar serta jaminan memberi pendidikan percuma untuk rakyat.

Tawaran-tawaran itu tentunya lebih menawan hati rakyat berbanding hidangan cerita seks, liwat, biseksual dan dakwaan Umi Hafilfa terhadap Anwar dan Azmin yang lebih merupakan masalah keluarga. Masalah keluarga sepatutnya diselesaikan dengan kaedah kekeluargaan dan tindakan Umi Hafilda menyeret masalah keluarganya ke dalam UMNO dan BN hanya akan menambahkan lagi beban Najib dalam pilihanraya ini.

Jika benar bekas-bekas pemimpin PKR ini ingin membantu Najib dan mahu melihat UMNO dan BN terus berkuasa, mereka sepatutnya bukan menjaja cerita seks dan liwat terhadap Anwar yang dikitar semula tetapi mendedahkan bagaimanakah strategi dan rahsia PKR menghadapi beberapa piliharaya sebelum ini sehingga mampu memenangi beberapa kawasan pilihanraya. Mereka juga boleh menceritakan bagaimana untuk mendekati generasi muda kerana luka yang ditinggalkan Ezam kepada Pemuda UMNO khususnya ketika zaman kebangkitan reformasi masih segar dalam ingatan sebahagian besar ahli UMNO sendiri.

Atau setidak-tidaknya memberi idea bagaimana untuk melawan janji penurunan harga minyak, letrik dan penghapusan hutang PTPTN yang dibawa oleh Anwar dan Pakatan Rakyat yang dilihat begitu berjaya menawan hati rakyat.

Menjaja cerita seks dan mengulang skrip lama terhadap Anwar hanya mendedahkan tembelang ingin muncul hero di sisi Najib tetapi tiada idea segar yang boleh diterima rakyat. Di dalam UMNO sendiri kaedah yang digunakan oleh bekas pemimpin PKR ini tidak begitu disenangi kerana didapati gagal menarik sokongan rakyat. Ceramah yang mereka buat juga selama ini hanya dihadiri oleh AJK UMNO Bahagian, AJK UMNO cawangan-cawangan serta kelompok yang dekat dengan pimpinan UMNO saja. Tidak ada rakyat biasa yang mahu hadir dan mendengar ceramah Ezam dan rakan-rakannya dan ahli UMNO juga tidak bertambah hanya kerana ceramah mereka. Lebih dari itu, tidak ada ahli PKR atau Pas yang keluar parti dan menyertai UMNO disebabkan oleh Ezam, Nalla, Anuar Shaari dan Umi Hafilda.

Mereka mungkin berjaya menjadi senator dan mengaut sedikit habuan ekonomi tetapi sumbangan terbesar ialah kejayaan membesarkan lagi kubur politik untuk Najib dalam PRU 13 ini.

shahbudindotcom

ikhwanhafiz

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive