Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 30, 2012

PANAS!!! ALAT PENYEKAT TALIAN TELEFON BIMBIT DIGUNA KETIKA BERSIH 3.0 ?



Sesiapa yang berada di lokasi perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April kemarin pasti mengalami kesukaran untuk menggunakan talian telefon bimbit termasuk broadband selama beberapa jam iaitu dari pukul 1 tengahari hingga 5 petang.Kemungkinan talian sesak akibat terlalu ramai pengguna memang tidak dapat dinafikan tetapi adakah selekeh itu sistem telekomunikasi di ibukota? Lagi pula ibukota memang mempunyai berpuluh-puluh rbs (radio base station) dari berbagai syarikat telekomunikasi. Biru,hijau,kuning,merah semuanya ada.Mana mungkin berlaku kesesakan?

Satu lagi kemungkinan yang tidak boleh diperlekehkan ialah penggunaan alat frequency jammer bagi menghalang isyarat selular.Tujuannya ialah untuk menghalang komunikasi antara orang ramai.

Untuk pengetahuan anda,jammers telefon bimbit adalah satu alat yang digunakan untuk mencegah telefon bimbit daripada menerima isyarat daripada stesen pangkalan(base stations.Jammers telefon bimbit menyekat penggunaan telefon bimbit dengan menghantar gelombang radio yang berfrekuensi sama dengan yang digunakan oleh telefon selular. Apabila digunakan,jammers berkesan melumpuhkan telefon bimbit.Alat ini diharamkan untuk penggunaan biasa oleh beberapa negara di dunia.Biaqpila kat depa kalau betul nak buat naya kat orang,terimalah balasan nanti.

Jika benar apa yang disangkakan ini memang terdesak sangatlah kerajaan UMNO BN yang memperkudakan semua kuda-kudanya mengawal Dataran Merdeka dari dimasuki peserta BERSIH 3.0.Hinggakan talian telefon bimbit pun nak disekat.Apa kejadahnya?

Dataran sanggup dibiarkan kosong ketika rakyat bermandi darah,bersabun gas pemedih mata dan berubat gigikan garam.-biaqpila.blogspot.com

Sila lihat pada gambar-gambar di bawah,kenderaan ini kelihatan berada di beberapa lokasi kawasan perhimpunan BERSIH 3.0 pada Sabtu lalu.Jika hendak dikatakan syarikat telekomunikasi ingin menambah kapasiti talian memang tak masuk akal kerana talian memang tidak dapat digunakan ketika perhimpunan,malah tiada lambang syarikat pada kenderaan tersebut.Lagipun mana logiknya syarikat telekomunikasi menyokong perhimpunan ini?




KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive