Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, April 27, 2012

ANWAR LAYAK JADI PM

Kg. Gajah 26 April 2012, orang ramai terpinga-pinga apabila melihat sepandok yang tergantong di pagar sepandok yang disediakan oleh MDPT - Majlis Daerah Perak Tengah, sepandok kali ini benar-benar melihatkan betapa risaunya BN terhadap kemaraan PR masa kini.


Layakkah Anwar Ibrahim menjawat Jawatan Perdana Menteri Malaysia?

Kerisauan ini cukup merunsingkan, apa tah lagi setiap ceramah atau aktiviti yang di anjurkan oleh UMNO tidak mendapat perhatian dari orang ramai. UMNO Pasir Salak juga terasa bahang di atas kebangkitan rakhyat itu. Mungkin juga dengan memberi sedikit perubahan kepada " title " jemputan mungkin ianya dapat " memotivasikan " rakyat untuk hadir.

Tarikh yang sama pada 22 April di lokasi yang sama di Langkap, jarak cuma 1/2 km, Anwar di kerumuni masyarakat tempatan tapi Dato T, gagal untuk memastikan kehadiran. Majlis ramah mesra tersebut gagal untuk memberikan keyakinan rakyat masih bersama BN.

Apakah dengan tajuk: Layakkan Anwar menjadi PM Malaysia?

Dengan penceramah jemputan, YB Zahrin dan Ahmad Mazlan selain Tajuddin dan Zainul sendiri. Sudah pasti ceramah yang akan di jamukan kepada kehadiran ialah caci maki untuk Anwar. Hanya satu persoalan mengapa kepimpinan UMNO berceramah hanya dengan memburuk-burukan orang lain, terutama pihak lawan khususnya peribadi Anwar.

Kenapa kepimpinan UMNO tidak menggunakan perjumpaan tersebut bagi menjawab setiap " tohmahan " dari pihak pembangkang? Isu PTPTN, Isu Harga Minyak, Isu Shahrizat, Isu SPR. Sepatutnya isu-isu ini yang harus di yakinkan kepada rakyat, tapi ini sebaliknya, UMNO lebih suka memfitnah dari memberi kenyataan yang sebenar.

Untuk menjadi pemilih seseorang mesti rakyat Malaysia, beumur 21 tahun ke atas dan mesti mendaftar dengan SPR. Tapai bagaimana pula untuk dilantik sebagai Yang Berhormat seterusnya menjawat jawatan sebagai menteri atau MB atau PM?


Untuk YB - menang dalam piliharaya
Untuk Menteri - menang pilihanraya, menganggotai mana-mana parti yang memerintah, dan dilantik oleh ketua parti yang memerintah.
Untuk MB - menang Pilihanraya, di pilih oleh parti yang memerintah, pemerintahan hanya di peringkat kerajaan negeri.
untuk jadi PM - sama dengan MB di peringkat negeri tapi PM pemerintahan di peringkat pusat.


Dengan hujah itu, tidak ada sebab mengapa Anwar tidak boleh jadi PM. Anwar kini mengetuai gabungan 3 parti, PKR, DAP & PAS dan gabungan ini dengan gelaran PR ( Pakatatan Rakyat ) telah mula diterima oleh rakyat. Jadi kesimpulannya, jika PR dapat memilik 115 kerusi di parlimen bermakna PR akan memerintah dengan " simple majoriti " dan sudah pasti Anwar akan menjadi Perdana Menteri.


Untuk itu teruskan perjuangan untuk memastikan PR ke Putra Jaya selepas PRU13.


Seperti membalas kempen pembangkang seperti mengapa PTPTN tidak boleh dihapuskan, apa rasionalnya PTPTN itu diteruskan?

gajahmenta


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive