Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, April 23, 2012

UTUSEKS DAH TAK DAK MODAI NAK KUTUK ANWAR




Sesiapa yang membaca Mingguan Malaysia hari ini pasti akan terbaca satu rencana yang ditulis oleh Awang Selamat yang mengulas tentang wajah-wajah Anwar kebelakangan ini.



Aku tulis kat atas tu BACA bukannya BELI.. harap korang faham..



Dengan meletakkan beberapa keping gambar Anwar Ibrahim yang tak hensem langsung, penulis tersebut menulis ...


Sejak tahun lalu, nampak perubahan yang ketara pada wajah Ketua
Pembangkang, Anwar Ibrahim. Ramai yang bertanyakan mengapa wajah Anwar
keruh dan seakan hilang seri?



Cakap-cakap mengenai perubahan wajah Anwar antara topik menarik perhatian masyarakat.



Maka terkeluarkan bermacam-macam analisis dan teori, mengaitkan itu
dan ini. Ada yang mengupas dari sudut agama dan tidak kurang melihatnya
dari aspek psikologi.



Tidak payahlah Awang nyatakan semua yang Awang
dengar. Masing-masing boleh membuat tafsiran sendiri. Lihatlah wajah
pemimpin lain sama ada di pihak kerajaan mahu pun pembangkang. Rasanya
tiada yang sekeruh Anwar.



Seakan-akan segala kegundahan tidak mampu
disorok sehingga terpancar di wajah. Lebih-lebih lagi dalam ceramahnya
kebelakangan ini, beliau lebih menampakkan emosi keterlaluan.



Apabila
beliau bertempik marah menjadikan wajahnya laksana seorang diktator
zaman lampau.



Di Barat, analisis wajah pemimpin kerap disiarkan menerusi
media secara berterus terang. Jika penampilannya kusam dan air muka
berserabut maka ia disusuli dengan reaksi pembaca.



Pemimpin mesti
kelihatan bersih imejnya, yang juga harus terjelma pada air muka.
Adakala gambar sudah boleh menceritakan segala-galanya. Dalam kes Anwar,
ia boleh menjadi petunjuk untuk kita semua renungkan - Utusan



Dah diletakkannya gambar-gambar Anwar yang tak hensem tu
dikatanya pula wajah Anwar keruh dan seakan hilang seri..


Cuba tengok wajah-wajah Anwar di bawah ni.. sama tak dengan
gambar yang Utusan siarkan tu…






darisungaiderhaka

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

3 ulasan:

  1. kahkahkah...

    pasal muke pon nak komplen..

    yg muke najeb ngan mohyedeen sembab xnak pulak analize..??kikiki...

    BalasPadam
  2. lembu2 umno ni perjuangan anwar mcm perkasa ke

    atau dia ingat anwar ni pelawak senario ke

    muka anwar yg tidak seri itu dituju kepada umno dengan bahan2 pornonya.

    umno ingat anwar tu gila ke...dah kena fitnah asyik tersengih2 macam umi hafila pontianak...pel.. tua tu.

    BalasPadam
  3. lembu2 umno ni ingat perjuangan anwar mcm perkasa ke

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive