Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, November 27, 2012

Noh Tidak Profesional, Halang Pegawai Pertanian Jumpa Exco Selangor


SHAH ALAM, 26 OKT: Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar didakwa menghalang pegawai kementeriannya menghadiri mesyuarat Exco Pemodenan Pertanian, Pengurusan Sumber Alam dan Pembangunan Usahawan Selangor merupakan suatu tindakan tidak profesional.

Tindakan Menteri tersebut menyebabkan pembangunan pertanian di Negeri Selangor tidak dapat diselaraskan dengan baik.

Demikian beritahu Exco terbabit, Dr Yaakob Sapari ketika ditemui TV Selangor selepas sidang Dewan Negeri Selangor ditangguhkan petang ini.

Dr Yaakob juga berkata, salah satu akibat daripada tindakan tersebut akhirnya menyebabkan jeti Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) di Sungai Yu, Kuala Selangor dibina tanpa kelulusan Majlis Daerah Kuala Selangor.

“Apa yang berlaku contohnya, bila sesuatu pembangunan dijalankan, dia masuk ke hutan atau tanah Kerajaan Negeri tanpa izin.

“Ini bertentangan dengan peraturan iaitu setiap pembangunan tanah mesti melalui Kerajaan Negeri.

“Jeti LKIM dibina tanpa merujuk kepada Kerajaan Negeri sedangkan sepatutnya dia kena rujuk Kerajaan Negeri supaya pembangunan itu dijalankan dengan cara dan prosedur yang betul,” kata Dr Yaakob.

Menyentuh isu jeti LKIM itu juga Dr Yaakob memberitahu satu permohonan kebenaran merancang dibuat oleh pemaju projek tersebut.

Bagaimanapun, permohonan tersebut dikembalikan semula dengan arahan membuat pembetulan dalam beberapa isu pembangunan projek itu.

Kemudian, pihak pemaju didapati tidak mengemukakan permohonan kebenaran merancang itu semula untuk diberikan kelulusan sekaligus menjadikan pembangunannya tidak mendapat kelulusan kebenaran merancang.


selangorku


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive