Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Disember 14, 2009

Siaran Langsung Malaysia vs Laos

ATAS PERMINTAAN RAMAI YANG GOOGLE MALAYSIA vs LAOS:



MALAYSIA VS LAOS
7/12/10
8:30 MLM
STADIUM JAKA BARING, PALEMBANG

MALAYSIA VS LAOS - SILA KLIK DI SINI


INDONESIA VS THAILAND - SILA KLIK DI SINI






INI BERITA LAMA:


RAJAGOBAL (berdiri dua kanan) bersama penolong jurulatih, Tan Cheng Hoe (berdiri kanan) memberi kata-kata perangsang pada sesi latihan skuad negara, semalam.-Gambar Berita Harian

Radio Televisyen Malaysia (RTM) sah akan menyiarkan secara langsung perlawanan separuh akhir bola sepak lelaki Sukan SEA XXV antara skuad bawah 23 negara dengan Laos dari Vientiane, pukul 8 malam ini menerusi TV2.

Ia disahkan oleh Ketua Pengarah Penyiaran, Datuk Ibrahim Yahaya yang berkata, siaran berkenaan merupakan salah satu tanggungjawab RTM dalam memberikan khidmat terbaik untuk tatapan rakyat khususnya peminat sukan di seluruh negara.

“Ia juga sejajar amalan RTM dari dulu lagi,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Bagaimanapun difahamkan, RTM terpaksa mengeluarkan kos AS$10,000 (RM34,000) bagi menyiarkan satu slot perlawanan dari Stadium Utama, Kompleks Sukan Nasional, Vientiane itu.

Jumlah yang sama atau lebih mungkin dikenakan kepada RTM untuk menyiarkan secara langsung sekiranya Malaysia layak ke perlawanan akhir yang kali terakhir dilakukan skuad bimbingan Alan John Harris pada Sukan SEA Kuala Lumpur 2001.

Jumaat lalu, skuad bimbingan K. Rajagobal ini mara ke separuh akhir setelah menewaskan juara bertahan, Thailand 2-1 pada perlawanan terakhirnya sekali gus muncul naib juara Kumpulan A di belakang Vietnam.

Ini merupakan kali pertama Malaysia tidak menyiarkan secara langsung temasya Sukan SEA ekoran negara penganjur, Laos memberikan hak penyiaran kepada sebuah syarikat dari Thailand.

Tindakan itu turut mendapat kritikan daripada banyak pihak ekoran syarikat tersebut meminta bayaran tinggi dalam masa yang singkat sehingga menyebabkan kebanyakan negara peserta memboikot penyiaran acara sukan terbesar di rantau Asia Tenggara itu.

Sementara itu, di VIENTIANE, Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim berkata, siaran ini adalah untuk membolehkan perlawanan tersebut turut dikongsi rakyat Malaysia.

“Saya dimaklumkan, ramai peminat bola sepak kecewa kerana tiada siaran secara langsung ketika Malaysia menentang Thailand. Banyak permintaan dan harapan mereka untuk menyaksikan perlawanan separuh akhir pula.

“Mereka kecewa kerana tidak dapat berkongsi kegembiraan ketika kita menewaskan Thailand apabila tiada siaran langsung,” katanya.

utusan


Menambahkan Pendapatan Dengan Team Kami
Saksikan Lelaki Kuat Pacak Langit
Beri sekali dapat banyak kali...
MAHUKAN PENDAPATAN RM2000-RM3000 SEMINGGU?
SEMUA KAMI LELONG!!!
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive