Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Januari 02, 2010

Perlawanan Piala Sumbangsih 2010


SEREMBAN, 31 Dis (Bernama) -- Perlawanan Sumbangsih 2010 merebut Piala Sultan Ahmad Shah di antara Negeri Sembilan dan Selangor akan diadakan di Stadium Tuanku Abdul Rahman (STAR), Paroi di sini pada 9 Jan 2010, bermula pada pukul 8.45 malam.

Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) Datuk Che Mat Jusoh berkata perlawanan pembuka tirai Liga Super 2010 itu adalah di antara pasukan juara Piala Malaysia 2009 dan juara Liga Super 2009.

"Harga tiket perlawanan ditetapkan untuk dewasa RM15 untuk tempat berbumbung dan RM8 tempat terbuka manakala kanak-kanak RM8 untuk tempat berbumbung dan RM4 tempat terbuka.

"Tiket-tiket akan mula dijual di Wisma Persatuan Bolasepak Negeri Sembilan (PBNS) dan STAR pada 8 Jan 2010," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa pengelola perlawanan Piala Sumbangsih 2010 di sini, hari ini.

Turut hadir ialah Setiausaha Agung FAM Datuk Azzuddin Ahmad, Setiausaha Agung Persatuan Bolasepak Selangor Datuk Hamidin Mohd Amin dan Setiausaha Eksekutif PBNS Datuk Ibrahim Shamsudin.

Beliau berkata pintu stadium akan mula dibuka pada pukul 5 petang pada hari perlawanan bagi membolehkan pihak polis dan keselamatan stadium membuat pemeriksaan bagi mengelak para penonton daripada membawa masuk barang larangan ke dalam stadium.

Sementara itu, Che Mat berkata penyokong tuan rumah dan Selangor akan diasingkan dan pengasingan penyokong kedua-dua pasukan ini adalah mengikut peraturan pertandingan yang telah diputuskan oleh FAM, bermula pada tahun 2010.

Katanya langkah ini diambil bagi memudahkan Lembaga Disiplin FAM untuk mengambil tindakan terhadap mana-mana penyokong pasukan yang dikenalpasti sekiranya berlaku kekecohan.

"Maknanya tidaklah semata-mata tanggungjawab ini terletak di tangan tuan rumah sahaja. Ini adalah untuk kebaikan bersama supaya perlawanan berjalan lancar. Harapan kami agar kekecohan di stadium yang berlaku sebelum ini tidak akan berulang lagi, katanya.

Beliau turut berharap pihak keselamatan terutamanya pihak polis dapat memperketatkan kawalan dengan menempatkan anggota yang mencukupi pada malam itu.

"Saya juga memohon kepada peminat bola sepak yang datang ke stadium hendaklah mematuhi peraturan yang ditetapkan nanti dan mengikut arahan keselamatan pihak polis supaya tidak berlaku kekecohan dan sebagainya," katanya.

-- BERNAMA


SAIFUL APEK & MALEK NOOR TELAH TURUT SERTA...ANDA PULA ????
Beri sekali dapat banyak kali...
Kelab BlackV6
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

2 ulasan:

  1. Tanpa Nama9/1/10 7:08 PTG

    nogori monang lg laa. 3-1

    BalasPadam
  2. perlawanan yang menarik...thank god selangor menang lagik!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive