Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Februari 17, 2011

Lokman mau londeh DS Flom tapi tadak berani...


Lokman – Carilah Cerita Lain …
Membaca laporan pasal “Lokman selar ‘gaya hidup mewah’ Wan Azizah” tu teramatlah rasanya Lokman ini tersilap sasaran. Kenalah dia cari orang lain, kalau nak serang pasal “kemewahan” membeli pakaian. Kecuali laporan yang IB baca tu tidak berapa tepat.

Kalau hendak tuduh “Wan Azizah membelanjakan banyak wang untuk kelengkapan pakaiannya bagi menghadiri pelbagai jamuan makan malam rasmi dengan suaminya” semasa DSAI menjadi TPM, maka kurang tepatlah isu yang Lokman Nor Adam hendak bawa. Kalau setakat 20 pasang tu tidaklah begitu melampau kalau DSWA kena hadir pelbagai majlis rasmi hampir setiap malam/hari.

Kalaulah dalam setahun itu, DSWA kena hadir selang setiap hari – itu sudah 180 majlis yang perlu dihadiri. Takkanlah hendak pakai baju sama setiap majlis? Kalau pagi program lain dan malam program lain – itu sudah dua pasang.

Tapi kalau sasarannya pasal harga pakaian RM8,000 sepasang, itu isu lain. Dan perlulah Lokman buktikan. Dan apakah satu sahaja? Sebab Lokman kata “ada yang mencecah …” – berapa pasang yang bernilai sedemikian? Takkan semuanya hampir mencecah sedemikian. Ada tidak yang murah sikit? Berapa harga pula?

Persoalan satu lagi ialah apabila Lokman berkata “apa salahnya sekiranya Wan Azizah mengurangkan perbelanjaan untuk pakaian – daripada 20 kepada 18 (selepas suaminya tidak lagi menjadi TPM)” – sukar sedikit untuk diterima perbandingan yang dibawanya. Satu senario ialah ketika suami DSWA menjadi TPM, satu lagi ialah selepas DSAI terlucut dari kedudukan yang tinggi. Kalau setakat kurangkan dari 20 kepada 18 itu IB yakin DSWA telah kurangkan lebih dari itu.

IB rasa, apakah Lokman bercakap pasal perbelanjaan DSWA sebagai “smokescreen” tentang perbelanjaan isteri pembesar lain? Atau sebagai sindiran terhadap isteri pemimpin lain dengan maksud pampasan yang diterimanya sekarang kurang memuaskan?

Sekian, IB

blog.marhaen.info


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive