Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Februari 11, 2011

Roboh Gerai : Penjelasan Dari Yang Di Pertua MPSP (Video)



Media-media tertentu yang dikawal UMNO/BN dan juga blog-blog Pro-UMNO telah memaparkan berita seolah-olah MPSP mengambil tindakan selektif terhadap gerai Melayu sahaja.



Video yang disiarkan ini adalah penjelasan dari Yang DiPertua MPSP Tuan Haji Mokhtar Mohd Jait tentang operasi meroboh gerai haram di Taman Pelangi. Menurut beliau, rumah dan flat di Taman Pelangi merupakan kediaman kos rendah. Pihak-pihak tertentu telah membeli unit-unit di sana dan menyewakannya kepada orang lain. Penyewa unit-unit ini pula menyewakan pula kepada warga asing untuk menjalankan perniagaan di gerai-gerai haram.

Gejala sosial yang timbul kerana kebanjiran warga asing ini telah menyebabkan Taman Pelangi juga digelar sebagai Mini Hatyai.


Pihak MPSP telah banyak kali menerima aduan semenjak beberapa tahun dahulu. MPSP telah menjalankan usaha untuk meminta tuan-punya gerai ini untuk robohkan sendiri. Sebanyak 12 gerai telah pun merobohkan struktur yang haram, manakala 10 lagi enggan berbuat begitu. Justeru itu, MPSP telah menjalankan operasi berhemah untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh penduduk-penduduk di sana.


UO


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive