Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Februari 09, 2011

Boros: Pemimpin negara sudah buta hati


IPOH, 8 Feb: Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim (gambar) menegaskan PR menolak sekeras-kerasnya terhadap sebarang bentuk pembaziran wang negara, lebih-lebih lagi pembaziran berlaku pada waktu negara berada dalam situasi memerlukan wang yang lebih untuk kebajikan rakyat.

“Saya rasa pelajar sekolah rendah pun tahu membanding harga sebelum membeli barang, pemimpin Malaysia sudah buta hati dan tak pandai matematik untuk fikir cara belanja berhemah, akibatnya wang rakyat dibazirkan,” katanya.

Tambahnya, Kementerian Pertahanan dikatakan bersedia membayar RM6 bilion bagi mendapatkan enam kapal tentera laut, harga tersebut adalah 870 peratus lebih mahal daripada bayaran negara lain untuk kapal yang sama sebagaimana yang disebut ahli parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua.

Negara juga, katanya sedang berada dalam keadaan bahaya dengan tindakan Najib membiarkan isterinya menginap di sebuah bilik mewah (suite) yang harganya mencecah UDS35,000 atau menyamai RM106,000 semalam dalam satu sesi lawatannya ke luar negara baru-baru ini.

“Beliau (Rosmah) menyatakan bahawa lawatannya adalah mewakili rakyat walhal tindakan ini langsung tidak selari dengan hasratnya konon mahu mewakili hak rakyat Malaysia,” katanya.

Beliau yang juga Adun Titi Serong berkata, pembaziran seperti itu tidak dapat diterima, ditambah harga minyak RON 97 sahaja sudah 4 kali dinaik secara sesuka hati oleh BN tanpa ada kawalan, rakyat terus dihimpit dengan kesan kenaikan harga minyak terhadap barangan lain.

“Adakah Najib mahu melihat rakyat bangkit seperti mana di Tunisia dam Mesir, patutnya BN ambil pengajaran dari rakan sejawatnya dari Tunisia diguling oleh rakyat,” jelasnya.

Khalil menempelak respons Najib terhadap situasi Mesir baru-baru ini dengan mengeluar kenyataan bahawa kerajaan sentiasa menjaga kemahuan rakyat.

Ini, katanya kerana telah timbul rasa khuatir BN jika rakyat bangkit kerana ditindas oleh pemerintah.

“BN hakikatnya tidak ambil pengajaran, mereka terus menipu rakyat dengan fakta-fakta palsu bagi mempamer imej bersih serta adil BN terhadap rakyat Malaysia,” tambahnya.

Beliau juga mengingatkan rakyat betapa perlunya kerajaan yang telah leka memerintah selama 53 tahun ditukar melalui PRU 13 di mana ia medan terbaik rakyat untuk melakukan perubahan ke arah Malaysia yang selamat.

HD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

4 ulasan:

  1. Tanpa Nama9/2/11 2:13 PTG

    Boros PUKIMAK namanya.. banyak cerita lain yang boleh dirungkaikan oleh PAS. Terutama akidah umat Islam yang diputar belitkan oleh pemimpin PAS terutama Nik Ajis sendiri. Fikir2kan lah. Jangan bodoh sangat...

    BalasPadam
  2. USAH MENCARUT. TAK BAIK. MENCARUT NI KERJA PAS.
    TEGURAN NI BETUI. TAPI KENA BAGITAU TOK GURU JUGAK. FARDHU HAJI SEKALI JER. TAK PAYAH PERGI BANYAK KALI, BOROS NAMANYER. TAMBAHAN PULAK PAKEJ MEWAH.

    KERETA 1 CUKUP JANGAN LEBIH, BOROS NAMANYER..

    INI TOK GURU KERETA 3/4 BIJIK. SELIA PAKAI DUIT RAKYAT. BOROS NAMANYER..

    BalasPadam
  3. dua pengomen kat atas tu memang buta perut....buta akai....buta hati..........

    banyak cerita lain tokwan hang.........konon...
    cerita lain apa....
    cerita yg bro Idham Lim bawak pun hangpa tak paham.......pirrrrrrrrraaahhhhhhhhhh.....
    rakyat tak celik mcm hangpa laa yg senang puak ataih hangpa dok luku hari-hari.....
    depa makan isi baguih punya.....hangpa makan kuah.....

    budaya 'rasuah' budaya sarkis......
    tau pulak ye nasihat orang jangan boroih.......

    kah kah kah.......

    BalasPadam
  4. Semua orang tau UMNO memang BOROS adalah rukun UMNO tak UMNO sesorang tu selagi tidak amalkan BOROS,
    Kalau nak Jatuhkan ISLAM Undilah UMNO/BN pilih Islam UMNO/BN

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive