Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Februari 10, 2011

Lebih 5 Kali Buat Seks Dengan Penagih

Ambil suka-suka, akhirnya terjerat

DUNGUN - “Kejadian ini bukan kali pertama. Sejak mengenalinya hampir dua bulan lalu, saya sudah melakukan hubungan seks dengannya lebih lima kali. Sudah menjadi perkara biasa bagi saya. Gambar fail

Itu pengakuan Ida (bukan nama sebenar) seorang gadis awal 20-an ketika dicekup pihak berkuasa selepas rumahnya di Kampung Pantai Laut, Paka yang disyaki menjadi sarang penagih itu diserbu polis, pagi kelmarin.

Gadis sunti berambut pendek itu ketika berkongsi detik hitam kehidupannya bersama Sinar Harian berkata, pembabitannya dalam gejala tidak bermoral bermula sejak dia meninggalkan bangku persekolahan.

Ketika itu, dia yang baru berumur 17 tahun mula bergaul dengan rakan sebaya, kebanyakannya remaja lelaki tidak bersekolah dan difahamkan sebahagiannya terdiri daripada mat rempit.

Menurutnya, dia mula terjebak dengan penyalahgunaan dadah selepas alam persekolahan, terutama tatkala melihat abang dan bapa kandungnya turut menjadikan musuh nombor satu negara itu sebagai teman hidup.

Ida yang pada mulanya agak sukar untuk menceritakan rahsia sulitnya itu mengakui, pergaulannya dengan rakan yang sudah terjebak dengan najis dadah itu akhirnya memerangkap dirinya sehingga menyebabkan dia turut mengambil bahan terlarang itu.

“Masa itu saya ambil hanya untuk suka-suka. Tidak keluar duit pun. Kawan berikan, bukan selalu. Kalau rasa gian, baru saya ambil.

“Saya berhenti buat seketika. Tetapi, kalau ada orang beri, saya ambil. Sekarang saya tidak ambil barang itu lagi, cuma buat hubungan seks. Itu pun bukan selalu, hanya bersama teman lelaki,” katanya.

Ida yang ditangkap bersama teman lelakinya yang bekerja di pelantar minyak itu berkata, sebelum ini, perbuatan tidak bermoral itu sering dilakukan di rumah ibunya.

Namun, ia tidak pernah diambil tahu jiran tetangga, apatah lagi ditangkap pihak berkuasa.

Dalam kejadian itu katanya, dia tidak bernasib baik setelah ditangkap pihak berkuasa ketika berada berdua-duaan ketika serbuan dibuat di rumahnya, pagi kelmarin.

Ida yang hanya menundukkan muka ketika diberi kaunseling oleh pihak berkuasa, bagaimanapun dibebaskan setelah ujian saringan air kencing mendapati dia negatif dadah.

Arwah bapanya juga difahamkan meninggal dunia akibat HIV, manakala abangnya turut menjadi penagih dan sudah beberapa kali keluar masuk penjara kerana kesalahan itu.

Pasangannya, berusia 26 tahun, berasal dari Bukit Payong, Marang bagaimanapun selepas menjalani ujian saringan air kencing didapati positif dadah dan ditahan untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 15 (1) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Pasangan terbabit ditahan sepasukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah diketuai Inspektor Wahid Sujani yang melakukan serbuan di sebuah rumah di Kampung Pantai Laut, Paka, Dungun kira-kira jam 11.30 pagi kelmarin.

Ketua Polis daerah Dungun, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan tangkapan terbabit. -SH



greenboc

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive