Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, September 09, 2011

Politik Lebih Berkuasa Dari Sang Sarjana


Oleh Muhaimin Sulam

1. Mat Sabu bukanlah sarjana sejarah. Tapi mendengar ceramahnya, lebih separuh adalah cerita sejarah. Tak macam Dr. Ramlah Adam. Prof. Khoo dan ramai pensyarah yang ada di universiti yang khatam berkali-kali kitab sejarah tanahair.

2. Bila Mat Sabu lontarkan cerita sejarah versi kiri, melompat sesetengah makhluk yang bernyawa dan tak bernyawa. Sebenarnya, Mat Sabu dah lama dah cerita benda yang sama. Mengapa sekarang baru jadi isu? He he....he...

3. Ini sekali membuktikan, sejarah dicipta oleh sang penguasa. Orang politik. Sesetengah sarjana sekadar jadi garfu dan senduk untuk mengenyangkan perut dan tembolok sang penguasa.

4. Kalau Pakatan Rakyat memerintah Malaysia, aku yakin silibus Sejarah daripada peringkat tadika hingga ke universiti akan dirombak. Pada ketika itu, sang sarjana dan karyawan universiti akan sekali lagi menjadi senduk dan kole sang penguasa yang baru.

5. Oiiii bangunlah sang sarjana yang terlena lama itu. Tam tam bunyi mercun. Beduk telah berbunyi. Waktu raya sudah tiba! Marilah kita raikan bersama.

muhaiminsulam.blogspot

DD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive