Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 19, 2011

Kerja buat jahat akan tetap dilawan: Anwar


Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak gentar dengan tayangan susulan video fitnah yang kononnya membabitkan beliau, tetapi sebaliknya berkata, semua komponen Pakatan Rakyat hendaklah menumpu pada usaha untuk membela nasib rakyat daripada terbabit dengan isu politik yang kotor.
Ketua Pembangkan itu berkata demikian ekoran timbul semula sisipan video fitnah untuk mengaibkan beliau. Video terbaru itu yang disebar blogger pro-Umno tanpa sebarang tindakan tegas daripada polis, kononnya memaparkan Anwar keluar masuk lif bersama Datuk Shazryl Eskay.

“Saya tak susah hati, saya lawan orang jahat. Yang bawa kes ini adalah ustaz baru Umno, Syeikh Abdul Rahim Thamby Chik,” sindirnya merujuk kepada bekas Ketua Menteri Melaka itu.

Eskay dan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik adalah sebahagian trio Datuk T yang memfitnah Anwar ‘.

Beliau berkata demikian pada ceramah Pakatan Rakyat anjuran Unit Penerangan Kerajaaan Pulau Pinang di Stadium Bandaraya 17 September.

Kata Anwar, beliau sudah biasa dizalimi tetapi tidak mahu hak rakyat terus dicabuli kerajaan Umno BN, sesuka hati.

“Kalau zalim pada saya, saya maafkan tetapi jangan rampas hak rakyat,” kata Anwar.

Dalam isu lain, beliau menempelak Najib yang kononnya mahu menghapuskan keperluan memperbaharui permit penerbitan setiap tahun sedangkan akhbar rasmi KEADILAN sehingga kini tidak diberi permit.

Jika Najib benar-benar percaya kepada kebebasan bersuara, katanya, Perdana Menteri itu tidak menghalang permit akhbar yang mengkritiknya.

“Kata media bebas tetapi Suara Keadilan tak diberi lesen penerbitan. Najib juga bayar CNBC untuk memuji-muji Najib,” katanya merujuk usaha Perdana Menteri itu melobi mendapat slot televisyen antarabangsa.

penangdaily


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive