Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 05, 2011

Jepun Telah Memberi Kemerdekaan Kepada Malaya Dan Indonesia Sebelum Mereka Tewas.



Bolehkah mereka dianggap sebagai wira atau pun sebagai barua British.
 
Ini gambar semasa Malaya masih dijajah dan melayu sebagai penjaga 'Kerbau Balau'


Nampaknya kali ini gua akan menulis tentang sejarah sejak isu Mat Sabu mengangkat Mat Indera sebagai wira. Kerana isu ini, semua penyelewengan Umno akan terbongkar sikit demi sedikit tentang perkara yang berlaku di zaman penjajahan British. Para sejarahwan-sejarahwan yang menjadi pencacai Umno terpaksa membuka kembali buku-buku sejarah mereka untuk mempertahankan segala penyelewengan Umno terhadap sejarah. Gua masih ingat kata-kata guru sejarah gua pada era 70 an dulu yang menyatakan bahawa mata pelajaran sejarah telah diolah mengikut selera penjajah British. Lu baca sini...


Ramai yang tidak mengetahui bahawa Umno dibawah pimpinan Dato Onn tidak ingin Malaya diberi kemerdekaan dan kerana itulah slogan mereka ialah 'Hidup Melayu'. Para anak didik penjajah British (UMNO) dengan angkuh mengatakan bagaimana Malaya nak merdeka jika jarum sebatang pun tak pandai nak buat. Mereka lebih selesa duduk dibawah ketiak penjajah British kerana pangkat dan kesenangan yang diberikan oleh penjajah British terhadap mereka. Lu boleh lihat dan dengar bagaimana kehidupan ala barat para pemimpin Umno di mana boleh dikatakan setiap rumah para pemimpin mereka mempunyai bar (ruangan untuk minuman keras).
 
Semasa penjajahan Jepun, Melayu yang bersekongkol dengan Jepun dianggap pengkhianat tetapi tidak bagi yang bersekongkol dengan penjajah British. Lu sendiri fikir, baik penjajah Jepun mahu pun penjajah British, mereka tetap musuh kepada rakyat Tanah Melayu. Lu tanya pemimpin Umno siapa yang bagi senjata kat komunis untuk melawan Jepun, China atau pun British. Kemana perginya para pegawai British semasa Malaya ditakluki Jepun dan apa pula jadi kat Melayu yang jadi barua British. Adakah mereka bersama-sama mengangkat senjata melawan Jepun atau pun menjadi talam dua muka kerana para pemimpin Umno memang terkenal dengan sikap bermuka-muka seperti lalang. Bila penjajah British memerintah, mereka jadi barua British dan bila Jepun memerintah, mereka menjadi barua Jepun.



Sampai sekarang sikap mereka itu sudah menjadi darah daging mereka dan lu boleh tengok perangai mereka walau pun sudah 54 tahun merdeka. Sekarang mereka menjadi barua kepada Rosmah (Perdana Menteri Malaysia) dengan mengibas secukup-cukupnya sampai nak tercabut pergelangan tangan. Merekalah benteng dalam mempertahankan segala tindak tanduk yang dilakukan oleh Rosmah tanpa merasa malu. Kalau dah jenis barua, sampai bila-bila akan jadi barua.




Semalam, Astro ada wawancara Datuk Azimu, bekas Senator dan veteran Umno Ulu Kinta. Bukan main berlagak lagi beliau mengutuk Mat Sabu dan PAS. Gua pun nak tanya beliau apa erti sebenar merdeka kerana salah seorang anak jagaannya adalah penagih tegar. Apakah bagi beliau erti kemerdekaan ialah negara sudah bebas dari penjajahan British...!!! Jika itu jawapannya, makin beliau tidak layak bercakap tentang kemerdekaan walau pun beliau seorang veteran Umno. Biar gua story sikit buat veteran-veteran Umno haprak yang masih jahil tentang sejarah dan isu Mat Sabu.




Dalam isu ini, Mat Sabu dan PAS tidak perlu meminta maaf tetapi Umno dan sekutunya yang perlu meminta maaf terhadap rakyat Malaysia di atas segala tipu helah dan perkhianatan mereka terhadap rakyat. Rakyat telah dibohongi sampai ke akar umbi dengan memaparkan pemimpin mereka sebagai pejuang kemerdekaan dengar angkuh menggelar penentang penjajah British sebagai pengkhianat,
lu baca disini.



Lu (pemimpin Umno/BN) faham ker apa yang Mat Sabu katakan...!!!! Beliau bercakap semasa Malaya masih dijajah oleh bapak kesayangan lu (British) dan ini bermakna sesiapa sahaja yang menentang penjajah dianggap wira dan sesiapa sahaja yang bersekongkol dengan penjajah pula dianggap pengkhianat. Lu baca sejarah mana-mana negara pun, itulah realitinya dan jika lu (Umno/BN) tak boleh terima maka pergi mampus ler lu semua. Mat Indera berjuang di Bukit Kepong 7 tahun sebelum Malaya merdeka dan Umno ketika itu adalah barua kepada penjajah British. Jika pertempuran itu berlaku selepas merdeka, jangan kata lu (Umno/BN dan pencacainya), gua pun akan kata Mat Indera sebagai pengkhianat.


 Bolehkah Majlis Fatwa mengeluarkan fatwa akan perjuangan Let. Adnan semasa era Jepun. Jika beliau berjuang atas dasar agamanya maka selamatlah beliau, bagaimana jika beliau berperang atas nama British...!!!


Walau siapa pun tanpa mengira lu Melayu ker, Cina ker, Sikh ker atau India ker, lu tetap dianggap sebagai barua penjajah atau lebih tepat ialah pengkhianat terhadap bangsa dan negara lu sendiri. Oleh itu gua sarankan agar lu all (Umno/BN) minta Majlis Fatwa mengeluarkan fatwa adakah kematian polis Melayu yang mempertahankan balai polis Bukit Kepong mati syahid atau pun tidak agar perkara ini jelas di mata rakyat Malaysia sebagaimana Mufti Perak, SS Harussani memfatwakan kematian jurugambar Bernama yang bertugas di Somalia, Noramfaizul Mohd Nor sebagai mati syahid fisabilillah. Syahid yang tidak menyamai kematian ibu mengandung atau nelayan yang mati lemas semasa mencari rezeki kerana itu adalah syahid dunia.


Sebelum Jepun kalah dalam perang Dunia ke 2, pihak Jepun telah menjemput pejuang sebenar di era penjajahan British ke negara tersebut untuk membincangkan kemerdekaan Malaya dan Indonesia. Dr Buhanuddin, Ahmad Boestaman, Ibrahim Yaakub dan pemimpin Indonesia yang diketuai oleh Sukarno telah berlepas ke Jepun untuk merundingkan kemerdekaan dua Gugusan Tanah Melayu Raya. Sukarno sempat mengistyihar kemerdekaan Indonesia tetapi Tanah Melayu tidak sempat diisytihar merdeka kerana kekalahan Jepun kepada tentera berikat. Selepas Jepun kalah, komunis mengambil alih pemerintahan Malaya sebelum kedatangan semula penjajah British kembali menjajah Malaya dengan sokongan para pemimpin Umno.


 Haji Abdul Rahman Limbong yang terpaksa menghabiskan usianya di Mekah. Beliau telah dibuang negeri oleh penjajah British kerana perjuangannya untuk Islam. Di mana perginya pemimpin sekular Umno ketika itu?. Ooooppppp lupa, Umno celaka belum diperanakkan lagi oleh British.


Biar sebanyak mana pun penipuan yang dilakukan oleh pemimpin Umno yang menjadi anak emas penjajah British, ia akan tetap terbongkar. Bagi gua, sudah lama gua menganggap Dr Buhanuddin, Ahmad Boestaman, Ibrahim Yaacob, Rashid Maidin, Shamsiah Fakeh, Abdullah C.D, Ustaz Abu Bakar Baqir, Tok Janggut, Abdul Rahman Limbong dan semua yang menentang penjajahan British adalah wira sebenar. Bagi gua, para barua British yang terdiri daripada pemimpin Umno adalah pengkhianat bangsa dan agama.
 
 
   (Ikhsan)
.


laksamanabukitbintang


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive