Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 26, 2011

Usaha ‘jatuhkan’ MB Negeri Sembilan bermula?


KUALA LUMPUR: Usaha bagi memastikan Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato’ Seri Utama Mohamad Hassan tidak akan lagi menduduki kerusi nombor satu Negeri Sembilan dikatakan sudah dimulakan oleh kala ngan pemimpin BN yang tidak sehaluan dengan beliau.


Sumber terdekat menyatakan, Mohamad Hassan yang kononnya ‘agak’ diterima pelbagai lapisan rakyat bukanlah seorang yang sangat disenangi beberapa ‘orang kuat’ Umno-BN di negeri ini.

Malah kata sumber, sejak isu abangnya, Dato’ Azman Hassan bertelingkah dengan bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lenggeng, Dato’ Ishak Ismail berlaku, kelompok yang tidak suka kepada Mohamad Hassan menggunakan kesempatan untuk menjatuhkan imej Pengerusi BN Negeri Sembilan itu.

Sumber tersebut memberitahu, pelbagai projek yang kononnya diatur Azman Hassan tidak disenangi oleh kelompok yang pernah mendapat habuan projek semasa Tan Sri Isa Abdul Samad menjadi Menteri Besar.

Katanya lagi, kini hampir kesemua kroni Isa Samad mula mendesak satu perubahan agar Mohamad Hassan tidak lagi menjadi MB sekiranya BN menang di negeri ini pada pilihan raya umum ke-13.

“Mungkin Mohamad Hassan akan dipindahkan bertanding di Parlimen, antaranya di Parlimen Rembau.

Mohamad Hassan juga bukan ‘orang’ Najib (Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak).Beliau orang Pak Lah (bekas PM, Tun Abdullah Ahmad Badawi),” dakwanya lagi.

Beliau membayangkan seorang tokoh yang dikatakan ada hubungan baik dengan Najib kini bakal menjadi calon Menteri Besar jika BN berjaya mempertahankan negeri yang dimenangi pada pilihan raya umum lalu dengan ‘simple majority’ (majoriti mudah).

Ditanya siapa gerangan individu itu, beliau tidak menolak kemungkinan bekas MB juga boleh kembali ke posisi asalnya di samping Menteri Kerja Raya, Dato’ Seri Shaziman Abu Mansor yang juga ahli Parlimen Tampin.

Ditanya bagaimana mungkin Shaziman akan ke posisi itu, beliau mendakwa ahli Parlimen Tampin itu bakal diletakkan sebagai calon bagi Dewan Undangan Negeri (Dun) Gemencheh bagi menggantikan Adun yang ada hari ini, Dato’ Mohd Kamil.

DD

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive