Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, September 12, 2011

TAHNIAH MAT SABU, PEJUANG DEMOKRASI


Saudara Pengarang,

Kalau nak tulis panjang lebar tentang Mat Sabu, dari duduk dalam balai, lokap, ISA sehinggalah di podium penceramah banyak kita lihat Mat Sabu berjuang demi rakyat. Mat Sabu bukan lawan kepada Polis malahan Mat Sabu selalu dianggap musuh oleh Polis. Mat Sabu pejuang demokrasi dan beliau dilabel sebagai seorang pengkhianat negara. Beliau kini dilabel komunis dan menghentam Polis, sehingga beliau dilabel sebagai anti-polis.

Belum lagi kita dengar Mat Sabu seperti Mat Indera kerana beliau tidak merancang menyerang mana-mana balai Polis malahan beliau kerap dibawa ke balai untuk disiasat.

Baru-baru ini telinga Polis merah jadi itu tandanya marah. Mat Sabu terus sahaja menunjukkan bahawa bukti sebenar Polis di Bukit Kepong kerja untuk penjajah. Ramai menafikan tetapi ada juga yang berjaya membuka minda. Selama ini Polis jadi tunggangan kerajaan yang memerintah selepas penjajah UMNO dan BN pula majikannya. Intailah negara jiran di Indonesia, Polis bukan untuk kerajaan malahan Polis untuk rakyat menjaga keamanan. Polis bukan sahaja dinafikan hak mengundi tetapi Polis sebenarnya diberikan kuasa oleh rakyat bukan atas permainan politik. Mengapa di Malaysia Polis tidak dibina atas landasan yang sama kerana ini akan memberikan hak dan kuasa mutlak agar kritikan Tun Musa Hassan di dalam kenyataannya bahawa Polis dikuasai oleh tangan-tangan ghaib.

Jika ini keadaannya, ramai orang sayang Polis. Polis bukannya jahat tetapi Polis dijadikan alat orang jahat. Cukuplah kisah Polis kerana Polis adalah kuasa sebenar di dalam sesebuah negara.

Mat Sabu sekali lagi berjasa kepada Polis. Dalam kata dan sindir hasilnya penuh bermakna. Balu Polis diberikan pencen serta merta. Demi kerana mengenang jasa baik Polis. Mengapa Polis harus benci Mat Sabu sedangkan Mat Sabu sayangkan Polis. Tanpa Polis Mat Sabu tidak boleh berceramah dan berjuang bukan sahaja untuk diri tetapi semua lapisan masyarakat.

Selepas ini kita nantikan perjuangan Mat Sabu terhadap pengguna prepaid. Bilakah kertas kerja Mat Sabu mahu melawan kerajaan dan kroni komunikasi di Malaysia. Semakin hari semakin banyak beban melimpah. Hidup semakin parah dan rakyat semakin diseksa. Aduh… Anak-anak akan terus berbelanja besar sedangkan keuntungan syarikat komunikasi semakin menggunung. Mengapa 6% dijadikan sandaran kerajaan untuk mengaut keuntungan rakyat didahulukan? Mat Sabu belum siap lagi kertas kerjanya lagi.

Cadangan untuk kita semua, alang-alang menyeluk pekasam kita adakah hari tanpa handphone selama sehari. Hari tanpa SMS dan HP. Cara termudah tentukan 1 hari kita tutup HP dan matikan sahaja supaya tiada panggilan masuk. Oleh itu agak mudah kepada kita lakukan mogok 1 hari tanpa handphone.

Elok-elok kita bagi untung, syarikat telekomunikasi nak kaut untung lebih. Jadi teruskan usaha ini… Pastikan kita lakukan 1 hari tanpa handphone. Mudah sahaja, adakan pertemuan sehari sebelum apa jua temu janji. Elakkan HP anda hidup kerana sebenarnya ini cara terbaik. Biarkan bank-bank mengoyan sebab tidak boleh hubungi pelanggan. Pasti kita akan lihat siapa rugi sebenarnya. Kuasa di tangan rakyat.

Akhir kalam, fikirkan terbaik untuk yang terbaik. Yang pasti Rais Yatim akan terus kita singkirkan di PRU13. Siapa undi beliau, bermakna orang itu tidak sayang duit. Lepas ASTRO beliau Sumbat pula 6%. Jom sayangi duit Anda. Money is POWER!

Calon Perdana Menteri
maclub81@gmail.com

kl-today


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive