Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, September 18, 2011

ZAINAL KLING CUTI DAK HARI MALAYSIA?

Sambutan Hari Malaysia 16 September disambut dengan begitu meriah di Dataran Merdeka dan negeri-negeri lain secara serentak seluruh Malaysia.

Sebelum ini Anwar Ibrahim mencadangkan agar Hari Malaysia menjadi sambutan rasmi negara, namun pelbagai pihak yang pro United Malays No Otak menentang cadangan itu. Termasuk seorang prof kangkung Zainal Kling [Utusan].


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/09/prof-zainal-kling-bantah-sambutan-hari.html#ixzz1YCgSZEZJ

Ini namanya prof kangkung kaki ampu. Nama saja ahli akademik, tapi pendiriannya berayun bagaikan kangkung dihanyutkan air longkang. Jika ke laut air longkang, ke lautlah prof kangkung.

Prof kangkung merangkap prof kaki ampu hanya mampu mengikut arus air, ke sungai, ke longkang, ke parit, ke perigi dan ke lubang jamban.

Apa saja pemimpin United Malays No Otak kata, dia akan cari bukti dan hujah supaya kenyataannya selari dan tidak bercanggah dengan gerombolan songkok tinggi tiga jengkal, sambil berlakon seolah-olah dialah ahli akademik terbilang.

Bila Anwar Ibrahim cadang untuk sambut Hari Malaysia, demi untuk mengampu pemimpin United Malays No Otak, maka prof kangkung pun keluarlah hujah-hujah merapu, Anwar bangkrap idea, bermotif politik, tidak signifikan, dan tidak produktif bla bla bla...

Tapi akhirnya Najib sendiri setuju untuk sambut Hari Malaysia siap bagi cuti umum seluruh negara dengan sambutan besar-besaran di Dataran Merdeka. Prof kaki ampu merangkap prof kangkung malu sendiri.

Kalau lihat isu komunis, prof kangkung sanggup keluarkan hujah dan bukti merapu supaya kenyataannya selari dan disenangi dengan gerombolan songkok tinggi 3 jengkal. Rujuk video di bawah.



Orang pandai bila ada niat mengampu, rela jadi badut, sanggup diketawakan orang, sanggup jadi penipu asalkan boleh mengampu. Kalau tak mengampu nanti kena buang kerja terpaksa makan nasi lauk kangkung.

ReJaM© "Tanya kambeng, kambeng pun tahu British tu penjajah..."


sumber:http://milosuam.blogspot.com/2011/09/prof-zainal-kling-bantah-sambutan-hari.html





KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive