Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Mac 04, 2012

NAJIB SERABUT



Hahaha... Parti 'Asyik Serabut' kata dia.

Eh.. eh.. Sedapnyer mulut. Mulut longkang!!

PAS.... 'Parti Asyik Serabut' , ek??
PKR....'Parti Kalut dan Ribut', ek??
DAP.... 'Depa Ambil Peluang', ek??

Ketiga-tiga parti ini, kononnyer menyusahkan rakyat, ek?

Weh... nak tanya, selama 54 tahun, siapa yang memerintah Malaysia?

PAS, PKR dan DAP, ek??

Pentadbiran negara pincang, negara hilang intergriti, negara hilang respek dan jadi bahan ketawa dunia, ekonomi negara merudum, pelaburan luar merosot, rasuah bermaharajalela, penyelewengan wang rakyat berleluasa, pembaziran duit rakyat, ketirisan dalam perbelanjaan negara dahsyat ya Rabbi..... semuanyer berlaku pada masa siapa memerintah, ek??

Rakyat marhaen dizalimi dan hidup menderita akibat kesempitan hidup.... gara-gara kebangangan siapa memerintah, ek??

Transformasi negara daripada sebuah negara demokrasi kepada negara kukubesi @negara mafia.....pemerintah mana punya angkara, ek??

Now.. cakap, siapa yang menyusahkan rakyat?? Gabungan Pakatan Rakyat atau UMNO@BN??

Kalau nak citer, banyak lagi dosa UMNO@BN pada rakyat Malaysia. Tak payah buang masa sebab rakyat dah sedia maklum. Malangnya, masih ada yang berotak kontot yang buat-buat tak reti. Ini.... species bangang. Bangang yang diternak!!

So... takyah buat lawak bodoh dan usah cakap macam orang BODOH ler. Kamu boleh ridicule parti-parti dalam Pakatan Rakyat dengan label-label bodoh tersebut tapi kamu tidak dapat menghilangkan kesan buruk serta 'taik-taik' yang kamu tinggalkan selama 54 tahun UMNO@BN memerintah negara.

Kamu boleh buat puak-puak kamu ketawa dengan label-label tersebut tetapi apakah itu boleh buat kamu kelihatan hebat??

Sorry to say ler.... kamu nampak macam seorang pelawak bodoh yang desperate untuk mengalihkan isu dan menutup dosa-dosa komer pada rakyat dan negara ini selama 54 tahun UMNO@BN memerintah. Hahahaha... sebab tu kamu beriya-iya minta maaf dan mengemis mintak nyawa daripada rakyat yang kamu sussahkan selama ini. Dah cukup nyawa rakyat bagi weh.... but YOU.... FAILED!!

Unlike, PAS, PKR dan DAP... baru lebih sepenggal jer mereka memerintah di 4 buah negeri di Malaysia tapi hasil pentadbiran mereka.... diakui cemerlang. Satu track record yang singkat tetapi amat membanggakan. Mereka BERJAYA dengan CEMERLANG!! Insyaallah.. kalau Putrajaya mereka pegang, yabedabedo ler Malaysia!!

Kalau sikit-sikit ada masalah dalam parti-parti Pakatan Rakyat, itu lumrah ler. Lidah dan gigi lagikan tergigit. Bahtera mana yang tak dipukul ombak. Rumahtangga mana yang tak der masalah. Namun alhmadulillah.... Pakatan Rakyat masih kukuh dan mantap beb!! Itu yang buta fikiran dan jiwa Najib Razak kacau dab bilau.

Eleh.... serabut orang depa nampak tapi kelam kelibut depa, macam ler rakyat tak tahu. Hahahaha.... desperados yang control macho!! Yang sebenarnya susah akibat popularnya Pakatan Rakyat dalam kalangan rakyat ialah Najib Razak and the gang. Mereka..... takut mampuus!!

Oleh itu, gelarler dan labeller PAS/PKR/DAP dengan apa label atau gelaran sekali pun, mampuih pi la. Tak berkudis pun. Yang pentingnya rakyat tahu bahawa UMNO@BN-lah parti yang menyusahkan rakyat dan mengharu-birukan negara, dulu... kini dan kalau rakyat terus beri mandat untuk mereka memerintah... alamat selamanyerlah, negara dan rakyat akan terus-terusan susah

Hahahaha... sebab tu rakyat kena ubah. Ubah sebelum parah. UMNO@BN, parti timbang karat yang dah obsolete... tak relevan lagi. Ubah dan jangan biarkan rakyat dan negara susah.

[sumber]

motherof3mohd



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive