Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mac 05, 2012

NGO JATI DIDAKWA ADA MASALAH MENTAL



Haha...berita paling best penulis baca pagi ini mengenai 2 berita berkaitan Hasan Ali yang cukup mantap dan mungkin menyakitkan Hasan Ali. Paling best kenyataan dari Exco Kelantan, Fattah Mahmood yang menjawab soalan berkaitan NGO Jati  yang didakwa mempunyai masalah mental. Hahaha...terkejut beruk Hasan ali bila baca berita ini. satu lagi kenyataan dari Mahfuz Omar pun best jugak. Nah!! ambik kau Hasan Ali...


Kelantan tidak iktiraf NGO ‘parasit’


WARTAWAN SINAR HARIAN


5 Mac 2012








KOTA BAHARU - Kerajaan Kelantan tidak akan iktiraf Pertubuhan Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang disifatkan tidak mempunyai hala tuju dan berkepentingan peribadi semata-mata seperti Jalur Tiga (Jati).


Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO Bukit Panau, Datuk Abdul Fattah Mahmood berkata, kerjasama hanya akan diberikan kepada NGO yang mempunyai hala tuju yang jelas serta membawa kebaikan kepada masyarakat.





“NGO seperti Jati merupakan ‘parasit’ dan sebenarnya tidak mempunyai tempat dalam masyarakat,” katanya ketika menjawab soalan tambahan daripada Adun Limbongan, Zainuddin Awang Hamat dalam Sidang Dun Kelantan di sini, semalam.





Zainuddin meminta penjelasan mengenai Jati yang dianggap sebagai ‘mempunyai masalah mental’.





Abdul Fattah yang juga Adun Bukit Panau berkata, tumpuan diberikan kepada NGO yang berusaha mewujudkan keluarga bahagia.





Sementara itu, Pengerusi Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah ketika menjelaskan, Kerajaan Negeri tidak mempunyai data lengkap mengenai tahap pencapaian pelajar-pelajar Yayasan Islam Kelantan di Universiti tempatan dan luar negara.





”Kita tidak ada rekod resmi tapi melalui berita yang diterima, ramai lepasan YIK mencapai kejayaan cemerlang dalam pelbagai bidang,” katanya menjawab soalan Saipul Bahrin Mohamad.




Pas yakin tidak tergugat dengan serangan Hasan Ali
NURUL NADIA MOHD KAMARUZAMAN
5 Mac 2012


SHAH ALAM - Datuk Mahfuz Omar menempelak kenyataan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali, yang mendakwa pemecatannya akan menjadi sebahagian daripada faktor kekalahan parti Islam itu pada pilihan raya umum akan datang.

Naib Presiden itu berkata, jentera Pas tidak pernah tergugat dengan ketiadaan Hasan, malah pemecatan itu telah merungkaikan permasalahan yang selama ini berlegar-legar dalam parti itu.

“Siapa dia (Hasan) nak bagi tahu yang Pas akan tumbang? Pas tidak pernah tergugat. Malahan kami bersyukur diambil tindakan memecat dia dulu, ringan sikit beban masalah.

“Biarlah dia rasa dia hebat sekarang sampai boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian, tapi Pas tidak akan tumbang disebabkan dia,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online.

Hasan juga merupakan bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Ketika ditanya pemberita, adakah Pas tergugat dengan kenyataan Hasan yang secara tidak langsung mendakwa dirinya mempunyai sokongan akar umbi yang kukuh apabila program jelajahnya mendapat sambutan baik dengan ribuan yang hadir, Mahfuz berkata, itu adalah retorik politik semata-mata dan Pas tidak pernah menganggap itu satu ancaman.

“Dia sedang diperkudakan Umno, Hasan sekarang sedang pikul tanggungjawab sebagai mata dan kapak Umnolah.

“Program dia tak bawak permasalahan buat Pas, biarlah dia nak buat apa pun... Pas tetap akan teguh dengan perjuangan kami,” katanya.

Kelmarin, Hasan mengeluarkan kenyataan faktor pemecatannya masih relevan dan akan menyebabkan "kekalahan teruk" Pas pada Pilihan Raya Umum ke-13.

pejuang-rakyat


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive