Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Mac 07, 2012

Semua layak debat dengan Najib kecuali ' orang gila'


PETALING JAYA - PKR yang berulang kali mengajak Datuk Seri Najib Tun Razak agar berdebat dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, hari ini menegaskan, mana-mana pemimpin yang tiada rekod sakit mental memang layak untuk berdebat dengan Perdana Menteri.

Semalam, Najib menerusi entri blognya berkata beliau bersedia berdebat dengan sesiapapun asalkan lawannya mempunyai pemikiran yang munasabah dan berwawasan.

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata, apa yang paling penting adalah rakyat mahukan debat antara Najib dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diadakan.

"Bukan beliau (Najib) yang tentukan, tetapi rakyat kerana jika debat ini diadakan, ia adalah debat di peringkat tertinggi.

"Kita mesti berdebat, hujah lawan hujah, dasar lawan dasar dan membawa arus ekonomi terbaik untuk negara, biar rakyat membuat pilihan," katanya pada sidang media di sini, sebentar tadi.

Menurut Najib semalam, sebagai seorang ahli politik dalam sebuah negara demokrasi, beliau tidak dapat elak daripada orang bercerita perkara buruk mengenai diri beliau.

"Jika saya tidak boleh menerima hakikat ini, maknanya saya telah buat pilihan kerjaya yang salah. Saya terima dengan adanya. Saya sedia berdebat mengenai politik dengan sesiapa, sama ada lelaki atau perempuan, yang mempunyai pemikiran yang munasabah dan saya hargai suasana politik di Malaysia yang meriah," katanya.

Bagaimanapun, Najib berkata ada satu garis di mana perdebatan demokratik berakhir dan digantikan pula dengan penyalahgunaan, penipuan dan penyalahgambaran.

"Mereka yang serius mengenai masa depan negara kita harus cuba untuk tidak menyeberangi garisan ini," katanya.-SH



KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive