Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mac 27, 2012

RESEPI PELINGKUP BN


Kerajaan menggalakkan rakyat berbelanja secara berhemah. Najib Tun Razak cuma melihat kawah yang sentiasa menanti resepi masakan. Masakan Najib dan pasangannya Rosmah sudah meletup keseluruh Malaysia. Dari resepi masakan cincin rm24juta, berbelanja resepi pakaian rutusan ribu, resepi peminangan di Khazastan, dan pertunagan di ibu negara.





Koleksi peribadi mengalahkan Imelda Marcos, inilah contoh teladan rakyat berbelanja berhemah.







Kehidupan rakyat lebih dashat dari kehidupan ayam kampung. Ayam kampung kais pagi makan pagi  oleh mengenyangkan anak sepuluh, kais petang boleh membekalkan tanggungjawabnya sehingga keesokannya. Inilah realiti kehidupan rakyat.





Untuk meneruskan kehidupan rakyat membanting tulang empat kerat untuk menyara hidup.  Najib dan kroni, kuncu-kuncu hapraknya yang bonama tak habis-habis asyik mengikis dan membahagikan harta kekayaan negara kepada kerabatnya.





Berhemahnya kerajaan membelanjakan dana  simpanan awam daripada PETRONAS, KWSP, Tabong Haji, Pusat Zakat. Berhemah dan bijaknya kerajaan mentadbir sehingga bankrupnya Bank Bumiputera, MAS, PERWAJA  dan banyak lagi yang mungkin  menerima nasib yang sama PKFZ.  Tidak menghairankan jika KERAJAAN BARISAN NASIONAL terus memerentah Malaysia 2019, kerajaan Barisan Nasional akan menerima nasib yang sama dengan Greece.





Jika kerajaan BN bankrup, adakah kerajaan Malaysia akan bertanggung jawab?





KWSP mempunyai dana rm440.52bilion antara dana terbanyak dunia, tetapi malangnya kerajaan BN telah terhutang  rm 240bilion.  Mampukah kerajaan Barisan Nasional membayarnya? UMNO/BN dan kroninya makan daging rakyat cuma makan kuah yang tercicir dari sudu dan sisanya sahaja.  Adakah BN mengakuinya?





Tak cukup dengan dana KWSP, i Care pula direka cipta untuk memungut 10% gaji pekerja untuk kerajaan Barisan Nasionl berjoli, Ada cukup?  Ada lagi kerajaan Barisan Nasional masih kebulur, GST cukai barangan dan perkhidmatan 6% masih menanti.





Padan muka rakyat Malaysia, kena hempap dan dipenyek oleh BN. KAH KAH KAH KAH





KESIHATAN DAN PENDIDIKAN TANGGUNGJAWAB SIAPA?





ADUHAI RAKYAT MALAYSIA SEKALIAN, NILAIKAN SOKONGAN ANDA KEPADA BARISAN NASIONAL.  UNDI ANDA SEBAGAI PENENTU MASA DEPAN ANAK CUCU ANDA. INGAT ALLAH SENTIASA BERADA BERSAMA ORANG YANG BENAR.






Assalamualaikum


salam sejahtera


.....hby...........


gerai3abdul





KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive