Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Mac 10, 2012

Rafizi, Zuraida fail saman balas terhadap Shahrizat


Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli dan ketua wanita parti itu, Zuraida Kamaruddin hari ini memfailkan saman balas terhadap Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berhubung satu ucapan didakwa "berbau fitnah" yang diujarkan menteri tersebut.

Bercakap dalam satu sidang media hari ini, Rafizi berkata langkah itu diambil untuk memastikan kes melibatkan syarikat National Feedlot Corporation yang diusahakan keluarga menteri itu "terus dibawa ke mahkamah."

"Saya khuatir pihak plaintif mungkin mengambil keputusan untuk melengah-lengahkan perbicaraan ini atau menarik balik saman dalam masa terdekat untuk mengelakkan dokumen penting dan pemimpin tertinggi BN diseret ke mahkamah untuk memberi keterangan," katanya.

Kedua-dua Rafizi dan Zuraida memfailkan saman berkenaan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini, berhubung ucapan Shahrizat itu.

"Kata-kata berbau fitnah" itu didakwa diujarkan Shahrizat semasa menyampaikan ucapan ketika pembukaan Perhimpunan Wanita Umno pada 30 November 2011.

Turut difailkan hari ini ialah pembelaan ke atas saman yang difailkan oleh Shahrizat terhadap mereka pada 19 Januari lalu, yang juga dihantar kepada peguam Shahrizat di Muhammad Shafee and Co.

"Datuk Seri Shahrizat Jalil dan keseluruhan pimpinan BN tidak lagi boleh berdolak-dalik dari berdepan dengan rakyat dalam hal ini.

"Walaupun perdana menteri dan pimpinan kanan BN tidak serius dalam memastikan mereka yang bertanggungjawab dibawa ke muka pengadilan, saya yakin jalan mahkamah memberi lebih ruang agar penyelewengan lain yang belum didedahkan dibawa ke pengetahuan umum," kata Rafizi lagi.

MK

KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive