Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Mac 17, 2009

KEDAH VS CHONBURI FC

Piala AFC: Kedah berdepan tugas berat

ALOR SETAR - Kedah dijangka berdepan tugas berat untuk meraih kemenangan pertama dalam Kejohanan Piala AFC 2009 apabila menerima kunjungan kelab bola sepak dari Thailand, Chonburi FC di Stadium Darul Aman malam ini.

Skuad bimbingan Mohd. Azraai Khor Abdullah itu bukan sahaja akan turun beraksi dalam keadaan tempang selepas kehilangan khidmat empat tonggaknya kerana kecederaan, tetapi bakal bertemu lawan yang lebih berpengalaman dan pernah bersaing dalam Liga Juara-Juara AFC.

Lebih memeritkan bagi Sang Kenari ialah pasukan Chonburi FC dibarisi oleh lapan pemain kebangsaan Thailand, tiga pemain import dan selebihnya pemain bawah 23 tahun negara itu.

Mohd. Azraai bagaimanapun tetap bersikap positif menjelang pertemuan berkenaan dengan menyifatkan pemain Hijau Kuning mampu mencipta kemenangan sekiranya kekal fokus dan memberi komitmen serta persembahan seratus peratus.

Katanya, meskipun tidak dapat menurunkan Ahmad Fauzi Shaari, Farizal Rozali, Fadly Baharom dan Saramsak Kram, namun Kedah tetap mencuba yang terbaik di hadapan penonton sendiri.

Kami memahami realiti akan berdepan dengan sebuah pasukan kelab bola sepak yang mantap. Tetapi pemain Kedah akan turun tanpa tekanan dan akan memberi persembahan terbaik.

"Selagi pengadil tidak meniupkan wisel penamat, selagi itulah barisan Kedah akan berjuang habis-habisan.

"Ini juga merupakan peluang bagi pemain Kedah untuk menentang pasukan yang tahapnya lebih tinggi," katanya kepada pemberita pada sidang media bersama ketua jurulatih Chonburi FC, Kiatisuk Senamuang di sini semalam.
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive