Dey Macha

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mac 30, 2009

LAKUKAN PENJENAMAAN SEMULA TV3 JADI TV UMNO




Usaha perlu dilakukan bagi memastikan tv3 diberi jenama baru iaitu tvumno. Ini selaras dengan usaha stesen tv tersebut yang bersungguh-sungguh berkempen untuk umno/bn bagi memastikan kemenangan calon bn di tiga pilihanraya kecil Bukit Selambau,Bukit Gantang dan Batang Ai.

Apa yang berlaku di Malaysia amatlah pelik ibni hairan.Segala media pembangkang ditutup mulut dan telinga serta diikat kaki dan tangan.Ini amat berlainan dengan apa yang berlaku di negara jiran kita iaitu Indonesia yang lebih terbuka.Di sana parti-parti pembangkang bebas membuat iklan di kaca tv mengenai parti mereka.

Itulah demokrasi ala-Malaysia di bawah pemerintahan Umno/BN.Percayalah Umno/BN akan terus gagal selagi masih mengamalkan corak pemerintahan yang telah ketinggalan zaman ini.Segala dakyah dan kempen stesyen tv milik umno tidak akan mampu melawan media alternatif terutamanya blog.Telah terbukti laman-laman blog lebih terkini dalam melaporkan sesuatu isu berbanding berita terkini tvumno itu sendiri.

Sebagai contohnya melalui blog,orang ramai dapat melihat gambaran sebenar keadaan di proses penamaan calon di Bukit Gantang secara terus setiap minit tanpa cuba melindung jumlah kehadiran sebenar penyokong Pas.



Bukannya rakyat akan lebih menyokong Umno/BN sebaliknya rakyat akan menjadi lebih loya tahap meminum air loji kumbahan jika keadaan ini terus berlaku.Lihatlah semasa PRU ke 12 baru-baru ini,Umno/BN dengan iklannya pada waktu perdana pun masih gagal menang besar.

Umno/BN berkata ingin berubah sebelum rebah,jadi rakyat tertanya-tanya juga apa yang telah diubah oleh Umno/BN sebab semuanya kelihatan sama sahaja seperti sebelum ini.Atau mereka ingin rebah dahulu kemudian baru berubah.Jika susah sangat untuk berubah maka ubahlah tv3 jadi tvumno supaya umno bukan saja rebah tetapi terus dihumban ke loji kumbahan IWK.


Biaqpila...apa ada hal.
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive