Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Julai 02, 2012

Banyak ni yang dengar ceramah, Ummi nak bagi Anwar hilang wang pertaruhan??.. Alahai...




Di Taman Janggus yang berada di dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh, Ummi Hafilda beberapa kali menegaskan bahawa beliau tiada kaitan sama sekali dengan UMNO sepertimana yang digembar-gemburkan oleh pihak Pakatan Rakyat.





Katanya “ Saya tiada kaitan dengan UMNO.. sudah lama saya dipecat dari UMNO kerana mendedahkan salah laku Anwar Ibrahim semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri…



Tapi… cuba korang baca apa laporan Utusan ni..





PERMATANG PAUH 1 Julai - Ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali berhasrat `menggempur' ke seluruh kawasan Parlimen Permatang Pauh bagi menceritakan kepada rakyat mengenai perilaku sebenar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.





Menurutnya, beliau berazam menerangkan kepada penduduk di situ yang selama ini mungkin tidak tahu 'rahsia' wakil rakyat mereka itu.




"Kita akan terangkan kebenaran. Kita akan pastikan kalau Anwar menjadi calon, kita kalahkan sampai hangus wang pertaruhannya di sini," katanya ketika berceramah di Taman Janggus di sini malam tadi - Utusan



Kita yang diguna pakai oleh Ummi itu menggambarkan siapa?



Sedangkan umum mengetahui bahawa penentang utama Anwar Ibrahim dan KEADILAN Permatang Pauh adalah UMNO..



Kalau nak diulas seluruh ucapan Ummi memang banyak yang bercanggah dalam masa dua jam itu..



Antara yang bercanggah ialah cerita Ummi ketika rumahnya diserbu oleh UTK suatu masa dulu..



Dia cerita macam ni.. “Ketika rumah saya diserbu oleh UTK dulu.. saya tergamam dan menggigil apabila melihat anggota UTK menyerbu kedalam rumah saya.. saya mengira jumlah mereka yang masuk melalui tingkap itu, semuanya ada lebih dari 50 orang..







Saya biarkan mereka.. saya kuatkan semangat.. saya ambil wuduk kemudian saya terus solat Maghrib dan Isyak”..



“Saya biarkan anggota Polis yang menyerbu dari jam 6.30 petang hingga ke 11.00 malam terus menunggu… dan saya dibawa keluar jam 11.00 malam..



Tambahnya lagi “ Hampir lima jam pihak Polis cuba untuk masuk kedalam rumah saya tetapi gagal.. mungkin Malaikat mahu menjaga saya.. hinggakan berbagai peralatan yang digunakan untuk memecah masuk ke dalam rumah itu gagal..



Malaikat nak tolong dia konon… nampak tak diawal tadi dia kata dia nampak UTK pecah masuk ikut tingkap? Lepas tu dia kata polis masuk dia biarkan, dia ambil wuduk dia solat maghrib pada pukul 6.30?



Dan banyak lagi yang bercanggah.. dia patut tulis semula skrip dia tu..



Berbalik kepada Ummi nak pastikan Anwar kalah hingga hilang wang pertaruhan kali ini…



Taman Janggus tempat Ummi ceramah itu terletak di bawah Jentera Daerah Mengundi 3 bagi Jentera Pilihanraya Parlimen Permatang Pauh (JDM3 @ Kampung Pertama atau suatu masa dulu dikenali dengan nama Sungai Derhaka)



Jumlah pengundi disini adalah melebihi 2000 orang..



Kalau setakat 300 orang saja yang datang dalam setiap ceramah Ummi.. teruskanlah bermimpi kononnya dia boleh sebabkan Anwar hilang deposit..



300 orang tu majoriti bukannya dari Kampung Pertama sendiri.. katalah petugas 60 orang.. orang PKR dan PAS yang ada dalam 300 orang tu lebihkurang 100 orang.. penyokong-penyokong UMNO yang tah dari mana datangnya tu 100 orang.. berapa orangkah ahli UMNO dari Taman Janggus itu..






















Mungkin dia buat lawak kot???




Posted by
Anak Sungai Derhaka


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive