Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, April 10, 2013

KISAH BENAR: TAKTIK BARU MENIPU PEMANDU KERETA


Gambar Hiasan

Tadi lepas keluar dari HUKM,saya memandu di Jalan Kinabalu menghala ke Jalan Kuching,tetiba ada sebuah motosikal India memotong sebelah kiri sambil menunjukan kan tayar depan kiri saya,dia berhenti kan motosikal nya,sambil bg isyarat suruh saya berhenti.

Bila saya berhentikan kereta dan turun tengok apa yg berlaku,ingatkan pancet.Rupa2 nya minyak kemerahan mcm minyak brek basah di Rim dan tayar.

Dia kata saya tak blh jalan sbb brek saya bocor,bahaya kalau jalan jugak,blh meragut nyawa.
Apa yg saya tahu kereta saya pakai minyak brek dot 4,warna jernih,yg warma merah tu minyak dot 3.
Dia minta saya keluarkan jek,nak buka tayar,saya kata jek tak bawa,dia minta saya ikut dia perlahan ke workshop dia,saya menolak.Dia minta sebatang rokok,saya pun bagi.

Kemudian saya memandu ke Bulatan pahang,singgah di station Caltek,nak bertanyakan makenik di situ.Dia tengok jer,terus bg tau saya yg keta saya telah di sembur minyak brek semasa berhenti tadi.Kes ini banyak berlaku pada kereta2 plat luar dan juga pada pemandu wanita yg sendirian.Mereka ada beberapa kumpulan yg melakukan aktiviti ini sekitar lembah klang.

Kata makenik itu lg,mereka bkn merompak tapi buatkan pemandu penik dan minta derang betulkan,kos yg mereka akan kenakan sampai lebih seribu ringgit.

Inilah di antara penipuan di Bandaraya Kl,awas pada rakan2 semua,hebahkan!!

SUMBER: FB SALLEHUDDIN



NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?

1 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive