Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, April 26, 2013

TIMBALAN KETUA PENGARAH KASTAM II MAUT DITEMBAK

PUTRAJAYA - Timbalan Ketua Pengarah Kastam Malaysia II (Bahagian Perkastaman dan Cukai Dalam Negeri) Datuk Shaharuddin Ibrahim meninggal dunia akibat ditembak di Presint 8 di sini, pagi ini.
Beliau terkena tiga das tembakan berhampiran lampu isyarat ibu pejabat polis Putrajaya.

Kronologi:

Pada 26.4.13 jam lebih kurang 0840hrs, caw. Pusat Kawalan IPD Putrajaya telah terima panggilan Tim. Peng. Kastam II Putrajaya Dato Hj Saharuddin  ditembak di lampu isyarat Leboh Wawasan dari arah Dengkil bersebelahan IPD Putrajaya pagi ini oleh penunggang bermotorsikal. Beliau dikejarkan ke unit kecemasan Hospital Putrajaya. Setakat maklumat awal. Rakaman cctv sedang diperiksa oleh pegawai bertugas.

Datuk Hj Shaharuddin bin Ibrahim
Tim Ketua Pengarah
Perkastaman/ Cukai Dalam Negeri

Berasal dari Negeri Sembilan...seorang yang tegas dan terkenal dgn strict serta tindakan yang tegas dan vokal.

27 ulasan:

  1. http://mynewshubs.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. http://mynewshubs.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. http://mynewshubs.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. Pelik bin Ajaib...tapi hakikatnya benar...di sebuah negara yang bernama Malaysia yang kadar jaenayah nya 'rendah- rendah- rendah' di Asia...tetapi
    ramai pulak yang mati di bunuh ala mafia...Siapa lah gaknya mafia-mafia-mafia di bumi aman makmur bernama Malaysia ni.

    BalasPadam
  5. bukan pelik. perkara ni boleh berlaku dimana-mana negara pun

    BalasPadam
    Balasan
    1. DAH tentu yang meninggal tu bukan sedara aku dan ko HBI...juga bukan kenkawang ko HBI..Dasar org tak punya perasaan.

      Padam

  6. មិនកែវ។ រឿងនេះអាចកើតមានឡើងនៅក្នុងប្រទេសណាមួយដែលជាកន្លែង
    http://mynewshubs.blogspot.com/

    BalasPadam
  7. Kupas Anggun Sdn Bhd26/4/13 11:56 PG

    HBI, Tapi kurang sedikit fenomena tersebut di planet lain pulak der.

    BalasPadam
  8. Semoga roh beliau di tempatkan dikalangan orang yang soleh... Amin..

    Cilakak punya gengstar. Kai ingat Malaysia ni tak ada undang2 ker.

    Semoga Pihak PDRM dapat menggantung puak yang membunuh dan puak-puak haramjadah yang mengarahkan pembunuhan tersebut.

    Satu tragedi kepada Penguatkuasa Awam......

    BalasPadam
  9. Aku pelik dgn pemimpin politik pmbangkang skg...kau husam musa dah elok ucap salam takziah pd keluarga arwah...pastu pada masa sama dok kondem malaysia ni tak selamat...mcm kat lahad datu...pemimpin pmbgkang amik kesempatan isu perwira negara terkorban sebagai kelemahan kerajaan...pemimpin pembngkang ni takde hati perut dan perasaan ke!!! Kalau nak berpolitik pun...jagalah sensitiviti orang lain...mcm ni ke nak tadbir negara????

    BalasPadam
  10. Mmg la puak pembangkang ni.. Semua nk salahkan krjn. Gaji rendah nk salahkn krjn suh krjn naikkn gaji dorang, apa la bangang sgt.. Minta dgn majikan kau la..
    Bila krjn bg bonus 1 buln je pun kt kktgn awam.. Dengki x sudah2..kata bonus tu duit rakyat byr tax..bangang.. Kktgn awam pun byr tax jugak.. Abis tu ko igt nnt ZoR ambil alih depa bagi bonus 1bulan gaji pada semua rakyst mlysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. TN 1.25 PTG ni cakap dah kua topik, BONUS tau BRIM setakat rm 500 tak dapat mengganti nyawa yang dah hilang terutama pada isteri dam anak anak yg kehilangan bapa, apatah lagi nyawa direntap secara tak disangka olih pembunuh upahan..Ko boleh la bawa bonus ko ke liang lahad...sbb bagi aku, BRIM aku rm 500 tu hanya cukup tuk aku beli lampin pakai buang ank kecil aku tuk 2 bulan aje.!!!..

      Padam
  11. BANYAK SANGAT BUNUH NGAN SENJATA API.MAKNANYER SENJATA API BERLELUASA D MALAYSIA.HARAP KRAKAAN AMBIK BERAT.GEMPUR HBIS2AN.

    BalasPadam
  12. Kat Putrajaya , pusat pemerintahan Kerajaan Persekutuan pun tak selamat, apatah lagi di bandar bandar lain...lagi la banyak gangster dan pembunuh upahan....pepimpin kita dan penyokong UBN masih lagi kata negara aman dan kadar jenayah tinggi...apa kata kalau lu punya sedara ke, kawan rapat ke kena tembak ala mafia...HARAP PDRM SIASAT KES INI SECARA TERPERINCI... KES INI MELIBATKAN PENJAWAT AWAM YANG TENTU BANYAK RAHSIA SULIT NYA.

    BalasPadam
  13. Mcm mana bleh tlepas? Kat trafic light 2...bkn dlm hutan

    BalasPadam
  14. ini bukan cerita CSI. senang je nak tangkap...

    BalasPadam
  15. ko igt die dewa arhat ke ? bodoh nye melayu..gi tgk cite journey to the west la.

    bodoh melayu soalan mcm bayi 3 hari ja.

    BalasPadam
  16. skarang mana ada kerajaan...nak suruh roket gi dan pas gi jaga setiap pelusuk sempadan negara...diorg kan pandai ckp...bg la depa jaga...depa kan pandai siasat...biaq pi depa buat...aku org parti bebas nak tgk....bahahahaha...ckp pandai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. 5 may t undi le bg PR jage malaysia plak,... ni bg BN, BN le yg kena buat sume tu...hehe.. ABCD

      Padam
  17. Ahli pembangkang sebenarnya jeles dgn apa yg bn buat... depa pon nk rasa jgk keistimewaan yg bn bg kt rkyat.. tp, malu2 plak...

    BalasPadam
  18. Kat ofis aku, puak pembangkang ni kelam kabot nak bantuan brim sbb nk byr roadtax kereta la, apa la... dh gagal pon sgp lg buat rayuan.. nk jgk duit kerJaan bg, lepas2 dok kutuk2 kerajaan... apa la we.. batak sgt kot..

    BalasPadam
  19. wei..duit kerajaan ko kata. tu duit rakyat. duit negara. duit pembayar cukai. duit minyak negara. ko ni mengaji ke ta

    BalasPadam
  20. wei, mmg la duit rakyat... tp ko igt dlm dunia ni suma free ke?? jalan p umah ko 2 sape turap? bangla2 yg turap 2 ko ke bg gaji? ada pikir ke? sampah ko apa yg kutip?? ko ke kutip??? pastu ko buang kat mana?? dalam umah ko? ni la manusia yg x reti bersyukur... nak duit free je... ayakkk...

    BalasPadam
  21. bergaduh pasal politik ni sampai akhirat pon x selesai...kutuk sini kutuk sana..sapa yang untung????yg komen byk dok tambah dosa utk diri sendiri..sapa yg rugi..tempah tiket masuk neraka....cerita pasal lain...pasal lain plak yg kuo...macam mn la Msia nk maju kalau rakyat masih nk berperang sesama sendiri....org asing dok tepuk tangan.....

    BalasPadam
  22. Mcm nila...tk yah mengata mana2...org yg sibuk kata org tu ego..rasa diri sempurna.bukan masalah siapa bg siapa.bila jd pemimpin kena la bg sesuatu pd rakyat..bonus ke brim ke..tu tnggungjawab kpd yg dipimpin..bila seseorg memerintah dia mmg wajib bg.bukan bila umno memerintah org pembangkang tk boleh dpt atau begitulah sebaliknya..tindakan menerusi akal bukan emosi..kalau semua org memahami mksud politik yg membawa erti sebaliknya adalah amanah bukan kuasa, maka siapa pn memerintah dia akn bertanggungjawab..kdg2 msg2 merasakn diri msg2 yg layak mmerintah..sedangkn pemerhati adalah the true mirror..jdlah org jujur melihat bkn mengampu.d akhirat Allah tk tnya parti tp Allah tnya siapa yg kita pilih jd pemimpin...layakkah org yg kita pilih tu....LAYAK DR SEGALA SEGI DUNIA DN AKHIRAT....tu aje..

    BalasPadam
  23. Betul tu Allah dah sebut banyak pasal amanah dalam Al-Quran spt dlm Surah An-Nisa Ayat 54.Jgn kata pemimpin saja diberi amanah tapi kita dikalangan rakyat pon diberi amanah..salah satunya amanah memilih pemimpin yg selayaknya.....fikir2kan lah....duk bertekak sapa yg betul sapa yg salah x guna...bagi peluang buktikan dulu..ini tak, blom bg peluang dh kata mcm2....yang penting hukum yg Allah dh tetapkan kn ikut.. kn mesti tolak????

    BalasPadam
  24. Diperbetulkan ayat diatas..Kenapa mesti ditolak?????

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive