Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Khamis, Julai 09, 2009

MANEK URAI DAN PPSMI




PPSMI dimansuhkan - Lagi Kejutan BN!


Di tengah-tengah kekalutan persediaan menghadapi pilihanraya kecil Manek Urai, kerajaan Barisan Nasional sekali lagi memberi kejutan kepada seluruh rakyat Malaysia dengan mengumumkan keputusan pemansuhan sistem PPSMI lewat petang tadi.


Menurut kenyataan berita massa, matapelajaran Sains dan Matematik di sekolah rendah dan kebangsaan bakal diajar dalam bahasa Melayu berkuatkuasa pada 2012. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika mengumumkan keputusan Kabinet itu berkata, pengajaran dan pembelajaran kedua-dua matapelajaran itu di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina dan Tamil pula bakal diajar dalam bahasa ibunda masing-masing.


Katanya lagi, pelaksanaan akan bermula secara bertahap iaitu bagi tahun satu, tahun empat, tingkatan satu dan tingkatan empat. Namun apa yang dikesali adalah, perubahan dasar itu bagaimanapun tidak melibatkan tingkatan enam dan matrikulasi.



Isu PPSMI ini merupakan satu isu yang sudah basi kerana ianya telah dicanang pelbagai pihak termasuk PAS dan NGO-NGO yang merasakan bahawa sistem Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sebagai memperkosa hak rakyat Malaysia seawal kewujudannya.


Anehnya, keputusan pemansuhan tersebut diumumkan enam hari sebelum tarikh pembuangan undi bagi pilihan raya kecil n41. Ini dilihat seolah-olah kerajaan Barisan Nasional mempunyai agenda bagi memancing undi di kalangan kelompok majoriti Melayu di Manek Urai.

prkn41

Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

1 ulasan:

  1. Tanpa Nama9/7/09 8:58 PG

    kah kah kah kah...kah kah kah...KENAPA PPSMI TU DIMANSUHKAN???...kah kah kah kah

    RUGI LA MELAYU NANTI TAK MAJU...kah kah kah kah...kah kah kah

    MAJU LAGU MANA...??...kah kah kah kah...NANTI TAK TAHU LAGU MANA NAK TELAN DAN MENGKEDARAH HARTA RAKYAT...kah kah kah kah...kah kah kah

    PPSMI...PPSMI DAH TERBURAI...kah kah kah kah...kah kah kah

    PADA MAKCIK PAKCIK DI MANIK URAI YANG TAHU APA MAKSUD PPSMI...BIAR AMBO TERANGKAN...

    PPSMI..."PENGAJARAN PUKIMAK SETAN MENGARUT IN ENGLISH"...kah kah kah kah

    KONSEP YANG DICETUSKAN OLEH SETAN PUKIMAK TUA...kah kah kah kah...UNTUK PELINGKUP MELAYU...kah kah kah kah...kah kah kah

    [TERER]

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive