Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Julai 12, 2009

Manek Urai - Perasuah pakai baju mesra rakyat



Oleh: Harun Jaafar

Parti rasuah sedang berkeliaran di Manek Urai ketika ini untuk mempamerkan kemurahan hati mereka kepada rakyat. Banyak sudah jalan yang diturap. Ada tentera tolong buat jambatan gantung. Banyak murid-murid sekolah dapat bantuan. Banyak juga petani, penternak, dan nelayan yang dapat bantuan. Ada pegawai KESEDAR datang hulur bantuan. Untungnya ada pilihan raya di Manek Urai. Kalau tak ada pilihan raya tak merasalah semua itu. Ambillah bila orang beri. Tak baik tolak rezeki. Semua yang diberi itu diambil daripada wang rakyat, anda berhak mengambilnya, bukan harta meredak UMNO.

Tidakkah UMNO terfikir perbuatan mereka itu melukakan hati penduduk dan murid-murid yang tinggal di Mengkebang dan kawasan-kawasan lain yang berdekatan dengan Manek Urai. Mereka juga miskin. Mereka juga perlukan bantuan. Adakah mereka tidak layak mendapat semua itu kerana ADUN mereka masih hidup?

UMNO memang pandai berpura-pura. Pandai tunjuk baik. Tetapi tidak ikhlas. Beri pertolongan kerana ada kepentingan. Kasihan orang Mengkebang. Telan air liur sahajalah. Begitulah sampainya hati UMNO membeza-bezakan orang Melayu yang miskin sekalipun mereka tinggal bersebelahan sahaja. Sampai bilakah UMNO nak berlakon seperti ini?

Ramai lagi murid-murid dalam negeri Kelantan yang berhak menerima bantuan. Mengapa tidak diberi kalau benar-benar mahu melaksanakan tanggungjawab? Bagi UMNO hanya rakyat yang kematian ADUN atau MP yang berhak dibantu. Inilah yang dikatakan hukum rimba.

Masa berkempen sahaja mereka mesra rakyat. Bila sudah dapat kuasa, rakyat tidak dipedulikan lagi, tugas dicampak entah ke mana, tanggungjawab hanya untuk memenuhkan tembolok sendiri. Buat istana macam Khir Toyo.

Biar apa pun baju yang dipakai oleh UMNO di Manek Urai, rakyat sudah tahu perangai sebenar mereka. UMNO tidak layak bercakap soal bantuan kepada rakyat kerana merekalah yang makan kedarah duit rakyat. UMNO tidak layak bercakap soal kebajikan kepada rakyat kerana merekalah penghisap darah rakyat.

Sehubungan itu, apajuga yang diberi oleh UMNO ketika ini di Manek Urai hanyalah gula-gula politik untuk meraih undi. Tidak lebih daripada itu.

Renungilah pernyataan ini berserta terjemahannya. The attitude of Malay politicians is that, "You may be a Malay but if you are not one of us, I will ensure you get nothing."

Sikap ahli-ahli politik Melayu (baca: UMNO) adalah, "Andai kata anda Melayu tetapi tidak berpihak kepada kami, kami akan pastikan anda tidak mendapat apa-apa."

Jika begitu keadaannya, anda tiada sebab yang sah untuk memilih UMNO pada 14 Julai 2009 nanti. Biarkanlah UMNO dengan sandiwara usang mereka. Mereka serupa sahaja dengan Tuk Dalang wayang kulit yang melalaikan penonton bukan sahaja dengan cerita-cerita fantasi yang tidak berpijak di bumi nyata malahan juga tidak Islamik. Abaikanlah mereka. Jangan buang masa anda. Berpeganglah kepada perjuangan Islam yang memelihara kesejahteraan anda dunia dan akhirat.

PAS UNTUK SEMUA

ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN

UNDILAH PAS!!! UNDILAH PAS!!! UNDILAH PAS!!!

TAKBIR!!!

utaraonline

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com

3 ulasan:

  1. ok ler tu dia ksi gula2...kalau dia amik tanah ko yg arga puluh ribu then bulan2 kasi saguhati RM200 camner..lufikir ler sendiri..

    BalasPadam
  2. UMNO bg rasuah?
    PAS pun buat benda yg sama di Manek Urai, sepatutnya PAS la yang kena bantu DUN jiran tu, sebab tu kawasan dalam gengaman PAS. Takkan awak tak sekolah nak fikir benda2 mudah macam tu.. Atau mmg pemikiran orang PAS ni dah kena block dgn Mursyidul Am PAS?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive