Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Julai 06, 2009

MANEK URAI : UMNO TOK BREHI NOK MENE



Mohd Fauzi Abdullah, 50 atau lebih dikenali sebagai Abe Uji sah ditentang Tuan Aziz Tuan Mat pada pilihan raya kecil Dun Manek Urai. Pengumuman mengenai perkara itu dibuat Pegawai Pengurus Pilihan raya, Haji Adnan Hussin kira-kira jam 12 tengahari.

Ribuan penyokong kedua-dua pihak memenuhi di luar pagar Sekolah Menengah Sultan Yahya Petra. Biar pun berdiri di bawah pancaran terik matahari penyokong PAs tetap tidak berganjak.

Sebaliknya penyokong Umno sudah mencari tempat-tempat teduh di kawasan berdekatan.

Jumlah penyokong PAS jauh lebih besar berbanding penyokong Umno. Biar pun mereka terpaksa berjalan kaki sehingga 1.5 km, namun ia tidak menghalang keghairahan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat.

Keadaan itu sudah memberi gambaran awal Umno seakan berdepan dengan keadaan sukar kerana kehadiran mereka yang mengiringi calon BN jauh ketinggalan berbanding calon PAS.Image

Situasi sama pernah berlaku di Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Permatang Pauh yang memperlihatkan Umno dan BN seperti kehilangan arah.

Sebaik sahaja selesai solat hajat di Masjid Jauhar mereka berarak ke tempat penamaan calon. Penyokong PAS bersesak sesak berlarak mengiringi Abe Uji dan pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat, Presiden, Dato'Seri Tuan guru Abdul Hadi Awang, dan Abe Uji menaiki kenderaan kemudian diikuti penyokong berjalan kaki sejauh mata memandang.

Kawalan ketat anggota keselamatan yang hanya mmebenarkan mereka yang mempunyai pas sahaja dibenarkan masuk ke kawasan sekolah. Polis juga menggunakan helikopter bagi mengawal keadaan.

ImageSejurus selepas rombongan PAS berada di khemah yang disediakan, tiba pula calon BN, Tuan Abdul Aziz Tuan Mat yang diiringi Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Hadir sama Naib Presiden Umno, Dato' Seri Hishamuddin Husien, Dato' Seri Shafei Afdal, Ketua Wanita Umno, Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil dan Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Dato' Mustapa Mohamed.

Ketika mengumumkan calon yang bertanding Adnan memberitahu Tuan Aziz menyerahkan borang pencalonan pada jam 9.00 pagi kemudian diikuti Abe Uji 9.18 pagi.

Sebelum itu Pegawai Pengurus Pilihan Raya memberitahu terdapat satu bantahan namun ditolak pihaknya. Bercakap kepada orang ramai selepas itu Abe Uji berharap semua penyokong PAs dan Pakatan Rakyat bekerja keras bagi memastikan kemenangan PAS pada 14 Julai ini.

"Saya tidak mampu memikul seorang diri tanggungjawab ini kalau tidak dibantu penyokong PAS dan Pakatan Rakyat kerana ia merupakan satu tugas berat," katanya

serkamvelleyonline


Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
JUST DIET...MATE 5 SARINA 019-5642140.
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive