Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Mei 27, 2011

Bongkar: Operasi sulit di Salak Tinggi ....

Mohamad Shafri Shamsudin
SEPANG: Penglibatan seorang pemuda yang mengaku ahli Umno dari Melaka dalam sindiket membuat kad pengenalan menimbulkan persoalan adakah benar Umno terlibat dalam kerja yang menyalahi undang-undang itu.


Lelaki itu mengaku mempunyai hubungan yang rapat dengan seorang wakil rakyat BN di Melaka dan perkara itu turut menambahkan keraguan sama, ada benarkah ada penglibatan parti politik pemerintah dalam hal itu.


Perkara ini didedahkan oleh seorang penduduk tempatan, Mohd Hasli Hassan yang menyertai serbuan di sebuah hotel di Bandar Baru Salak Tinggi baru-baru ini.


Beliau menceritakan pada malam itu beliau menyertai satu mesyuarat penduduk dan kemudian mendapat maklumat  terdapat pergerakan yang meragukan sebuah hotel berhampiran.


Maklumat itu menyatakan terdapat kumpulan membabitkan warga asing dipercayai menjalankan sindiket membuat kad pengenalan.


Terdapat lebih 100 warga asing membuat urusan di bilik atas hotel.


Menurut laporan itu lagi, urusan telah berjalan sejak jam 9.00 malam lagi.


Kemudian katanya beliau dan penduduk mengambil keputusan untuk menyiasat apa yang sebenarnya berlaku.


"Kami kemudiannya berbincang apa strategi yang akan dibuat, kemudian mengambil keputusan untuk memerhatikan dahulu daripada jauh dan memantau keadaan sekeliling.


"Apabila telah pasti urusan proses kad pengenalan, berjalan kami mengambil keputusan untuk bertindak menghubungi polis di samping terus memantau keadaan yang ada," katanya.


Pada pemerhatian beliau ada tiga bilik hotel itu yang digunakan bagi menjalankan urusan membuat kad pengenalan itu.


"Apabila polis datang, mereka kelihatan tidak mahu bertindak dan dengan itu memaksa kami membuat keputusan untuk masuk ke dalam bilik itu bagi memastikan apa sebenarnya yang berlaku."


Katanya, beliau mengetuk pintu dan apabila pintu di buka beberapa sahabatnya sempat mengambil gambar dan kelihatan memang benar urusan membuat kad pengenalan dijalankan di situ.


Mereka yang disyaki menjadi kelam kabut apabila menyedari kehadiran kami terus berlari keluar dari bilik sambil membawa semua dokumen yang ada.


"Kami sempat mengambil beberapa gambar ketika urusan itu berjalan.


"Mereka cuba menghalang dari gambar diambil tetapi gagal," katanya lagi.


Apa yang menjadi persoalan kepada Mohd Hasli jika benar ia adalah satu urusan yang sah dari segi undang-undang mengapa mereka perlu takut dan melarikan diri serta mengapa dijalankan pada waktu malam.


Di lobi hotel beliau dan rakan-rakannya telah menemuduga beberapa orang asing yang membuat urusan di situ dan mereka mengaku dalam proses membuat kad pengenalan penduduk tetap kepada warganegara.


Terdapat juga warga asing yang menyatakan bahawa mereka diarahkan untuk ke sana tetapi tidak menyatakan siapa yang menyuruhnya.


Keesokan harinya beliau dan sahabatnya membuat laporan di pejabat polis berhampiran.
-detikdaily-



gigitankerengga

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive