Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Mei 23, 2011

PAS BO LAYAN,UMNO GODA DAP PULAK?

UMNO pujuk DAP sertai Barisan Nasional - Utusan Malaysia

SEBELUM ini Najib Tun Razak secara terang terangan mengajak Parti Islam se-Malaysia, PAS untuk menyertai Barisan Nasional di dalam situasi Barisan Nasional semakin ditolak oleh rakyat. Tujuannya jelas untuk mengukuhkan Barisan Nasional sekaligus mengukuhkan kuasanya sebagai Perdana menteri.

Apabila usaha mengajak PAS menyertai Barisan Nasional dilihat gagal, kini UMNO cuba pula mengajak DAP yang kononnya dikatakan parti chauvinis, kominis, rasis dan sebagainya. Akhbar milik UMNO, Utusan Malaysia secara jelas cuba memujuk DAP menyertai Barisan Nasional melalui sebuah artikel bertajuk "Mustahil DAP menjadi Barisan Nasional?".



Sekarang para pembaca boleh lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana ahli politik Barisan Nasional terutama UMNO sebenarnya hanya mempolitikkan isu untuk terus kekal memerintah negara ini. Di dalam media-media arus perdana, mereka kata macam-macam kepada PAS dan DAP. Tapi tiba-tiba boleh pula mengajak PAS dan DAP untuk menyertai Barisan Nasional.

Anda lihat sendiri, betapa sebenarnya dakwaan mereka yang mengatakan bahawa DAP komunis, rasis, meminggirkan Melayu jelas sekali hanya mainan politik. Jika benar DAP rasis, komunis, dan meminggirkan Melayu, buat apa BN terhegeh-hegeh mengajak DAP masuk Barisan Nasional?

Barisan Nasional tidak pernah peduli semua itu, apa yang mereka tahu ialah, bagaimana untuk mengekalkan kuasa? Bagaimana cara untuk Najib terus kekal menjadi Perdana Menteri? Tidak lama lagi, jangan pelik bila Barisan Nasional mengajak Anwar Ibrahim pula menyertai UMNO kah kah kah.

ReJaM© "Inilah wajah UMNO dan Barisan Nasional, kalau korang tak sedar lagi tak taulah..."
-milosuam

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?
GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive