Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Oktober 03, 2011

Zainah Anwar (Sister in Islam) Hina Hudud !!!


Zainah Anwar, pengasas SIS

Hukum potong tangan brutal dan tak adil pada rakyat Malaysia.

* Hukum rejam pada penzina tak sempurna dan tidak adil pada wanita yang kena rogol.

*Apa kata kalau selepas pencuri yang dipotong tangannya kemudiannya dengan pantas ambil tangan dan terbang ke KL dan doktor sambung balik tangannya.

*Bagaimana pulak jika seorang Muslim seorang India dan seorang Cina sama-sama bersepakat mencuri dan tertangkap. Si Muslim akan berakhir dengan tangannya terpotong dan akan gelap hidupnya dan si Cina dan juga India pulak akan selamat dengan hukuman yang ringan dan mampu bekerja semula selepas itu tanpa rintangan.


*Apa kata seorang wanita yang tak kahwin, tetiba mengandung kerana di rogol, Sudah tentu dia akan dihukum zina sedangkan dia dirogol.

*Kenapa orang bukan Islam perlu diam dan tak layak komen tentang hudud sedangkan dia berjiran dengan mereka yang dikenakan undang-undang yang kejam.

Semua yang tersebut di atas adalah alasan kenapa rakyat Malaysia perlu menolak Hudud yang mahu dilaksanakan oleh Pas di Kelantan mengikut pemahaman Zainah Anwar dari Sister In islam yang merupakan organisasi yang sejak dulu giat membantah perlaksanaan hukum tersebut yang dilihatnya amat pincang dan tidak sesuai untuk rakyat Malaysia.



Hendak seribu daya tak hendak seribu dalih....

Bloglist Malaysia

atsixty-zakriali


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

5 ulasan:

  1. mak ai!!inilah dia akibat orang yang tak pernah membaca,merenong sejenak kenapa allah swt.yang maha bijaksana keatas segala sesuatu adalah pentadbir semesta alam memberi perintah sedemikian.mak aii!!sombong serta angkuhnya sizainah ni!!agaknya dia berpendapat bila dah mati, dia dengan lawyer lantikanya akan berhujah ngan allah swt.atas perintah allah swt.tersebut.agaknya secara ilmiah dia ngan lawyer akan berhujah bahawa dia sememangnya bertauhidkan tuhan[mengucapkan kalimah shahadah] akan tetapi tidak setuju dengan perhukuman allah swt.oleh kerana itu dia menolak hudud.mak aii!!zainah oii!!tuhan yang mana yang engkau tauhidkan?siapa engkau dialam barzakh nanti.

    BalasPadam
  2. JAHIL SEJAHILNYA,MENOLAK ATAU MEMPERSOALKAN HUKUM ALLAH ADALAH KAFIR!KAFIR!KAFIR!
    Kamu ni belajar agama sampai bab apa? Bab mandi wajib belajar ke belum? Siapalah kau berani mengatakan ketidakadilan akan berlaku bila terlaksana hudud. Untuk pengetahuan kamu Hudud itu dah pakej dalam Islam dan sepatutnya tidak boleh dari pengecualian.
    Kalau dah JAHIL ianganlah mengeluarkan kenyataan yang sesat dan menyesatkan.Kenyataan kufur kamu hanya menempah tempat untuk kamu di neraka. Bertaubatlah betina, buangkan nama Islam dari persatuan kamu kerana sesungguhnya kumpulan kamu itu sesat tidak layak menggunapakai nama Islam.

    BalasPadam
  3. inilah golongan manusia yang mengaku Islam tapi mahu Islam itu mengikut acuan , kehendak , kemahuan , keperluan hidup depa ..

    BalasPadam
  4. Kesihan si kapir yg jahil ni dah la aurat pon tak tutup ilmu pon x ada tapi pandai nak ulas pasal hudud, org2 mcm ni lah yg akan membuat bala dtg tanpa diduga.

    BalasPadam
  5. ini lh hasil tarbiyah UMNO{pejuang Islam} slama ni.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive