Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Januari 04, 2013

AMANAT HADI: AMENO TERBERAK DALAM SELUAQ?

RAIS YATIM TERBELIT SENDIRI

Rais yatim cakap berbelit-belit. Sekejap macam tu. Sekejap macam ni. Dulu dia sendiri mencadangkan agar diadakan forum Amanat Hadi dengan menjemput lain-lain tokoh agama. Kemudian dua orang mufti menolak cadangan ini. Rais terkial-kial malu. Sekarang buat keputusan batalkan forum yang dia sendiri cadangkan. Nampaknya Amanat hadi benar-benar menghuru-harakan UMNO sekarang ini. Mereka fikir dengan menimbulkan semula Amanat Hadi, mereka  akan mendapat keuntungan besar. Tapi kini serba tak kena. Rais sendiri mengakui Radio dan TV merupakan hak rakyat tapi dia sendiri tak menhayati kata-katanya sendiri. Rais  makin gelabah nampaknya. Lain-lain pimpinan UMNO pun turut gelabah dengan isu Amanat Hadi ini. Padahal mereka yang bangkitkan nsemula setelah 30 tahun berlalu. Biasalah, bila kuasa dalam tangan, boleh buat apa saja., Korang bandingkan kenyataan Rais yatim hari ini berbanding sewaktu Rais  menjadi pembangkang tahun 1990 dulu. Lihat video di bawah. Fikir-fikirkanlah...



pejuang-rakyat

Berita tentang pembatalan program penjelasan amanat Hj. Hadi di kaca TV oleh kerajaan dilihat sebagai satu kemenangan dari segi moral kepada PAS khususnya Hj. Hadi dalam menyatakan kebenarannya.

Dengan alasan bodoh dan dangkal yang diberikan oleh Menteri Penerangan membatalkan program tersebut memperlihatkan intigriti kerajaan berada dalam kedudukan yang amat rendah. Kerajaan pada awalnya bersedia memberi peluang kepada Hj. Hadi menjelaskan amanatnya di saluran TV kemudian menetapkan berbagai syarat termasuk memanggil mufti negeri2 bersama Hj. Hadi dalam program tersebut.

Dengan berbagai helah dan putar belit yang diberikan oleh kerajaan akhirnya program tersebut dibatalkan serupa dengan isu yang sama beberapa tahun lalu dimana debat yang dirancangkan telah dibatalkan pada saat akhir.

Kerajaan buat masa ini belum bersedia dan sedang membuat kajian mendalam menelaahkan berbagai jenis kitab (termasuk yang diimport dari negeri arab) untuk berhadapan dengan-Hj. Hadi.

Mufti negeri-negeri juga tidak cukup hujah atau belum khatam ilmu untuk menyanggah apa yang disifatkan amanat Hj. Hadi itu.Begitulah rendahnya martabat para mufti jika dibandingkan dengan seorang Hj. Hadi…

Nam Ron





KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive