Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Januari 06, 2013

JANGAN BEKUKAN AIR TIN DI DALAM PETI AIS


Tolong ingatkan adik-adik kita, bukan setakat memanaskan air tin tetapi membekukannya pun tidak boleh.

Di daerah Jiading, Shanghai, seorang budak lelaki mengalami kecederaan yang dasyat apabila air tin yang dibekukannya meletup dengan kuat sejurus dibuka penutupnya. Ini menyebabkan pipi budak berkenaan, terkoyak dengan 31 jahitan manakala mukanya menerima 7 jahitan.

Memanaskan atau membekukan air berkarbonat, merupakan satu tindakan yang sangat merbahaya kerana menyebabkan Karbon Dioksida yang larut dalam soda berkenaan akan terlerai menyebabkan berlakunya satu tekanan yang tinggi di dalam air tin berkenaan.

P/S: Baca di luar air tin. Ada dinyatakan jangan dipanaskan atau dibekukan di bawah takat beku 0 ° c


10 ulasan:

  1. minta maaf incik biaq hensem.

    i nak tumpang kempen di sini kerana tengah bersemangat baru balik dari blog tukar tiub & blog2 yg kempen demo 12 Jan.

    I tak sabar nak tunggu demo minggu depan di kl.

    Rakyat negara nie, i harap tolong support kempen Himpunan Kebangkitan Rakyat 12 Jan 2013 nie.

    Ini mungkin peluang terakhir kita untuk bersama membantu dalam mereformasi pemikiran rakyat negara nie sebelum pilihanraya umum yg akan berlangsung sikit masa lagi.

    Datang ramai ramai seluruh rakyat kita bersantai di hujung minggu depan sambil kita bersama membantu negara ini untuk pulih.

    Ajak juga semua sahabat saudara mara anak beranak di luar sana yang tak baca blog pakatan rakyat.

    tukartiub.blogspot.com best.
    Satu lagi blog baru yg best ialah astanakandis.blogspot.com

    Jumpa di kl semua pada ahad 12/01/2013.

    biaqpila.blogspot.com pun the best!!
    tata....!

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama6/1/13 1:49 PTG

    yg pegi himpunan bodo tu cuma org2 bodo je.. bodo cam babi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yop Tualang Sekah6/1/13 10:41 PTG

      Kalau nak tau mamat ni la sebenarnya babi.... BN (Babi Negara).... Bodo nak mampus. Menyondol jea tak fikir halal haram. Banyak sangat makan wang haram dan duit rakyat. Tu yang otak membeku tanpa boleh dipulihkan lagi. Kesian dia...

      Padam
  3. Tanpa Nama6/1/13 2:05 PTG

    Ksian puak2 umno ni d perlembukan sokmo ngn pmimpin korup..dh le pemimpin bacul..anak muda TOLAK pemimpin BACUL!!!

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama6/1/13 2:35 PTG

    Mamat tu pi juga berhimpun..tapi berhimpun tengok artis gelek punggung..kihkihkij

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama6/1/13 2:47 PTG

    maaf...12/1/13 tu hari sabtu..harap maklum....

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama6/1/13 3:03 PTG

    jangan buang masa,.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau hang rasa buang masa tak payah pegi... Perjuangan tetap diteruskan.

      Padam
  7. Tanpa Nama7/1/13 12:32 PG

    maaf la ya..kami majoriti rakyat Malaysia tidak mahu jadi monyet monyet seperti puak puaka pakatun bersih hari tu..so..tak perlu la kami bersesak berpanas disitu..orang cina pun tak ramai nak pi pun..lebih baik bersama keluarga hehe

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama7/1/13 12:36 PG

    Pondan Bacul. Tak ada telur. Patut kena tembak. Tak ada semangat langsung.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive