Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

Kasi like saja apa ada hal...

Biaqpila on Facebook
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Januari 30, 2013

NAJIB TOLONG TENGOK AKSI BERKEMBAN NI




DEY MACHA!!!
POTONG STIM KA TENGOK?
KAH! KAH! KAH!

BENDERA BN MEMANG MENJADI KEGILAAN
ANAK-ANAK MUDA DAN MAT BANGLA
KAH! KAH! KAH!

INI AKSI BERKEMBAN
BOLEH BIKIN PAK JIB KURANG NAFSU
UNTUK BUBAR PARLIMEN
KAH! KAH! KAH!

TAPI WALAU NAFSU DAH KERING PUN
PAK JIB KENA BUBAR JUGAK
PASAI INI KAIN BASAHAN SUDAH USANG
MESTI GANTI BARU
KAH! KAH! KAH!


9 ulasan:

  1. Dunia semakin panas, lihat sini sama2lah kita berdoa agar Allah melindungi dunia dari kerakusan tangan manusia.

    BalasPadam
  2. Hanya Iblis yang masih berkawan dengan PAS kata Tok Guru

    BalasPadam
    Balasan
    1. Confirm engko ni pencacai tukang angkat tahi umno....kesian kecik2 tak nak mampus

      Padam
    2. Confirm engko ni pencacai tukang angkat tahi umno....kesian kecik2 tak nak mampus

      Padam
    3. Mesti ko pengikut gurujib ke..atau mahagaru kutty.

      Padam
  3. Nanti PakJib merajuk ko post gambar ni..lambat la parlimen bubar..hahaha

    BalasPadam
  4. maksud nya apa kata-kata diatas itu?? saya tak mengerti

    BalasPadam
  5. apanya yang mesti di ganti baru mas??

    BalasPadam
  6. Jangan lah kita lupa seburuk-buruk pihak yang kita benci,pasti ada kebaikan mereka juga..dan sebaik-baik pihak yang kita sanjungi,tak kan lepas dari keburukan juga..kita manusia dan hamba allah..allah juga meminta kita untuk bersikap adill dalam segala hal.Kita bukan saksi pada kejadian dan apakah hak kita untuk berpihak kepada sesuatu tanpa sebarang bukti..dan tak mustahil juga apabila kebencian bermaharajalela dalam diri,walau apa bukti yang datang sekali pun pasti akan kita ragui..siapakah yang benar dalam hidup ini?? Bersederhana lah... Bagaiman dengan kisah musa dan firaun"Cuba kita renungkan,sebaik baik diri kita yang kita rasa kan betul-betul beriman kepada allah,adakah kita sebaik dan semulia nabi Musa alaihisalam???Dan sejahat-jahat orang yang kita benci pula,adakah mereka itu sejahat Firaun atau adakah manusia yang lebih jahat dari Firaun yang mengaku diri nya tuhan.Namun apakah perintah allah kepada Musa alaihisalam untuk berhadapan dengan Firaun..LEMAH LEMBUT.Tapi bagaimanakah dengan diri kita yang mengaku sebagai hamba allah yang lemah???20:43. PERGILAH kamu berdua kepada Firaun; sesungguhnya dia melampaui batas.20:44. Namun begitu, UCAPKANLAH dengan lemah lembut kepadanya; mudah-mudahan dia mengingati, atau dia takut. "5:8. WAHAI ORANG-ORANG YANG PERCAYA, JADILAH kamu orang-orang yang menegakkan di hadapan ALLAH, saksi-saksi untuk keadilan. JANGANLAH kebencian pada kaum mendesak kamu untuk tidak berlaku adil; BERLAKUADILLAH, itu lebih dekat dengan takwa. Dan TAKUTILAH ALLAH; sesungguhnya ALLAH menyedari apa yang kamu buat.
    16:125. SERULAH ke jalan Pemelihara kamu dengan kebijaksanaan dan teguran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang lebih baik. Sesungguhnya Pemelihara kamu, Dia sangat mengetahui orang-orang yang sesat daripada jalan-Nya, dan Dia sangat mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk.

    16:126. Dan jika kamu membalas, balaslah dengan yang serupa apa yang kamu ditimpa, dan sesungguhnya jika kamu bersabar, ia yang lebih baik bagi orang-orang yang sabar.
    hamzah12hasan@gmail.com

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive