Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Januari 07, 2013

Pejuang maya Pakatan jangan gelak saja, kena ambil iktibar jugak!

Oleh: Tok Non



Haritu Najib dah beri pengiktirafan dan 'watikah kerja' kepada 10 ribu pejuang maya UMNO BN untuk berperang melawan Pakatan Rakyat di alam cyber. Maka mereka pun pulang bekerja di tempat masing-masing. Kita dapat saksikan alam cyber ketika itu dikuasai oleh para penyokong UMNO BN, ia ditambah lagi kekuatan dengan setiap orang pahlawan maya UMNO BN itu diarah membuka sebanyak2 akaun FB, twitter dan blog supaya menunjukkan sokongan kepada UMNO BN adalah terlalu ramai.



Kira-kira setahun selepas itu marilah kita melihat hasilnya....



Survey di atas dibuat secara online oleh oleh UMNO Selangor untuk mengkaji kesan kempen Sayangi selangor yang dijalankan secara agresif untuk menarik rakyat menyokong BN, keputusan yang sangat mengecewakan BN. Bila guna online bermakna semua pengundinya adalah yang kenal internet sahaja ataupun mereka sering berada di alam maya. Mereka membuat keputusan berdasarkan maklumat maya juga, apa yang mereka dapat dari FB, twitter, blog dan laman web.

Apakah pejuang maya BN tidak berkempen dengan agresif? Tok Non bercaya mereka berkempen sekali ganda lebih agresif dari Pakatan... ini kenyataan, kita boleh lihat sendiri.

Habih tu apa yang tak kena? Aspek yang tak kena inilah yang Tok Non nak minta para pejuang maya Pakatan tolong beri perhatian. Patutnya Tok Non cerita secara sulit... tapi Tok Non pun tak kenal dengan ribuan pejuang maya Pakatan, nak sulit macam mana... terpaksa cerita terbuka macam niilah.

Meh kita lihat kesilapan2 cybertrooper UMNO BN yang menyebabkan sokongan pengundi alam maya melarikan diri dari mereka... yg Tok Non nak minta TOLONG, TOLONG dan TOLONG para pejuang maya Pakatan jangan ikuti kesilapan itu.

Berikut senarai kesilapan mereka....

1. FITNAH


Contoh berita Fitnah yang dibuat oleh blog UMNO. Fitnah sudah jadi macam Rukun Nombor 1 UMNO, 'masalahnya' zaman cyber ni sekali tersiar berita fitnah tak sampai berapa jam berita itu berjaya ditangkis di alam cyber juga. Terlalu banyak seseorang buat fitnah maka orang hilang kepercayaan untuk selamanya.

2. Makihamun



Bayangkan dalam tulisan yang seringkas ini terdapat 8 perkataan bodoh di samping perkataan bengap, tolol, bohong, penipu, mengheput dan lain-lain kata kesat.. petikan dari blog UMNO menjawab tulisan Kedah La.



3. Hina peribadi keterlaluan



Segelintir UMNO sendiri pun tidak dapat terima penghinaan yang begini dahsyat, apatah lagi golongan atas pagar. Jadi Pakatan jangan tiru cyber trooper UMNO


4. Mencarut




Orang baik-baik, agamawan dan kaum wanita sudah tentu tidak gemar untuk mendengar perkataan mencarut macam ni. Bila tanggapan pembaca sudah negatif dari awal, maka ia tidak membantu kita menyebarkan info selanjutnya.



5. Lucah




Menyiarkan bahan lucah macam ni untuk menunjukkan kononnya kejahatan pihak lain... sama juga dengan kes mencarut tadi, golongan yang rasional tidak suka melihatnya apatah lagi di rumah atau pejabat yang terbuka. Yang berminat hanyalah golongan sex maniac, mereka hanya berminat bahan sex tersebut tapi bukan mesej yang disampaikan.





6. Provokasi



Taktik makan diri yang terakhir ialah provok rakan2 maya suruh berkelahi. Post bahan menyakitkan hati lepas tu tag pada semua pihak. Bila orang berkelahi kerana posting tersebut maka golongan rasional akan lihat pihak yang mulakan (yg buat posting) adalah jahat.


OK itulah dulu kuliah Tok Non hari ini untuk pengiktibaran seluruh para pejuang maya PAS/Pakatan Rakyat. Ingat jangan tiru kesilapan yang dibuat oleh cybertrooper UMNO!!!

kedahla

DATANG BERAMAI-RAMAI!!! HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT SABTU 12.1.13 STADIUM MERDEKA KL 2:00PTG

12 ulasan:

  1. Apakah misi ini? Bn nk wat misi ni ke?Lihat Sini Jom terjah?

    BalasPadam
  2. gadis kampung7/1/13 8:37 PTG

    Nabil kantoi dengan Neelofa?? Lihat Disini Inilah dunia artis meletop sana sini.

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama8/1/13 7:58 PG

    Mirzan Mahathir seorang yang bijak dalam perniagaan dan pentadbiran (mungkin faktor keturunan daripada bapanya) sehingga dipilih untuk mengarah beberapa syarikat ternama dunia termasuk IBM Corporation, Solomon Brothers dan dipilih sebagai Presiden Asian Strategy and Leadership Institute (ASLI), sebuah pertubuhan ternama bagi mengendalikan dan membuat kajian mengenai perniagaan .

    Pada umurnya 37 tahun, beliau telah berjaya “menawan” dan “menyelamatkan” beberapa syarikat yang bermasalah dalam negara dan seterusnya memajukan syarikat berkenaan termasuk syarikat perkapalan dan sebagainya.

    Pada tahun 2009, San Miguel, sebuah syarikat minuman keras yang berpengkalan di Filiphina mempunyai masalah di mana mereka TIDAK LAGI mampu untuk menggunakan MINUMAN KERAS sebagai perniagaan utama mereka atas saingan yang sangat kuat daripada beberapa syarikat minuman keras yang lain.

    Mirzan Mahathir yang sangat dikenali di dunia korporat berdasarkan sumbangannya dalam syarikat-syarikat sebelum ini dan dalam ASLI dipilih untuk menjadi Pengarah Eksekutif bagi membantu syarikat berkenaan.

    Perlantikan Mirzan Mahathir sebagai salah seorang ahli lembaga pengarah San Miguel Corporation adalah sebagai mewakili kepentingan kumpulan pelaburan Q-Tech Alliance Holdings yang telah melabur dalam San Miguel Corporation.Pelaburan oleh Q-Tech Alliance Holdings dibuat BUKANLAH UNTUK MELABUR di dalam perusahaan minuman beer SEBALIKNYA UNTUK MELABUR dalam bidang INFRASTRUKTUR, UTILITI AWAM dan SEKTOR TENAGA di Filipina.

    Ini berikutan KEPUTUSAN YANG TELAH DI BUAT oleh PENGURUSAN San Miguel Corporation YANG MAHU MENTRANSFORMASIKAN BENTUK PERNIAGAAN/INDUSTRI San Miguel Corporation daripada hanya tertumpu kepada perusahaan makanan dan minuman (beverages – termasuk beer)
    KEPADA INFRASTRUKTUR, UTILITI AWAM dan SEKTOR TENAGA, malah dilaporkan juga San Miguel Corporation telah dikatakan berminat untuk memasuki industri telekomunikasi.

    Dalam masa setahun sahaja, atas kepimpinan Mirzan Mahathir dalam syarikat berkenaan,, San Miguel telah mampu untuk mempunyai rangkaian perniagaan lain BUKAN berasaskan arak iaitu minyak dan gas, infrastruktur, tenaga dan kuasa elektrik, perlombongan, telemunikasi dan perbankan.

    (sumber : http://www.sanmiguel.com.ph/businesses/) dan tugasnya tamat dengan jayanya pada 2010.

    Melalui syarikat San Miguel juga, sebuah syarikat PETRON telah berjaya memiliki saham majority dalam Esso Malaysia Berhad tetapi beliau telah pun keluar dari syarikat San Miguel itu selepas berjaya menjalankan tugasnya.

    "Jadi, adakah salah untuk menukar syarikat arak kepada syarikat bukan arak?”itu merupakan soalan yang pernah dinyatakan Mirzan Mahathir ke dalam sebuah portal pembangkang dan akhirnya penjelasan ini menyebabkan portal berkenaan menarik balik kenyataan sebelum ini.

    Tetapi, pembangkang masih menggunakan modal ini untuk memperbodohkan masyarakat kampung mengenai “ANAK MAHATHIR TAUKE KILANG ARAK” yang terang-terangan tidak benar sama sekali.

    Balas

    BalasPadam
  4. Hartanah Mana yang Sesuai untuk Pasangan Baru Berkahwin? Lihat Sini pilihlah yang sesuai.

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama8/1/13 6:07 PTG

    Tanpa nama ,syarikat.perkapalan mana yang anak mahadir selamat kan. Pelingkup ada lah .mana pi syarikat D perdana. Pungah kontena dan perkapalan .habis terlungkup. Mengaku ja la sun miquel ada kebanggaan mahadir .tak payah nak kona 2.kalau dah anak mahadir ..mana ada yang mula dr bawah .semua di letak sebagai pengarah pelingkup syarikat ada la.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive