Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Januari 08, 2013

NAJIB DAH GOYANG KE BRO?

NAK BAGI GUNA STADIUM PUN MENGGELETAQ...?

Stadium Merdeka: Penganjur tunggu hingga tengahari esok
Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menegaskan pihaknya akan menunggu sehingga tengahari esok untuk pihak pengurusan Stadium Merdeka membuat keputusan sama ada membenarkan perhimpunan Kebangkitan Rakyat diadakan di stadium tersebut pada 12 Januari ini.

Setakat ini, kata beliau, pihaknya masih belum menerima apa-apa berita berhubung kelulusan untuk menggunakan Stadium Merdeka.

"Kita tunggu sehingga jam 1 tengahari esok sama ada diizinkan atau tidak. Sebarang pengumuman akan dibuat dalam sidang media esok, jam 4 petang di pejabat agung PAS.

"Kita akan adakan mesyuarat (sebelum itu) dan buat keputusan di situ," katanya dalam sidang media selepas mengetuai delegasi Pakatan Rakyat dan NGO bertemu dengan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar di Bukit Aman hari ini.

Mohamad berkata pihaknya memilih stadium tersebut bagi memenuhi cadangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini sewaktu perhimpunan BERSIH 3.0 yang meminta perhimpunan itu diadakan di stadium itu atau Stadium Bukit Jalil.

"Kita memilih Stadium Merdeka. Kita berharap perdana menteri akan menunaikan janjinya. Janji Ditepati," katanya.

Sementara itu, Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution yang bersama dalam delegasi sebelas orang itu, turut membangkitkan mengenai status kelulusan daripada pengurusan stadium tersebut.

"IGP bertanya adakah kami sudah habis ikhtiar untuk mendapatkan Stadium Merdeka. Kami kata, ya. Kami menghantar surat pada 26 Disember lalu, dan membuat susulan. Sehingga semalam tiada berita.

"Kami menyatakan hasrat dan hajat kami secara terbuka, dan IGP mengambil maklum (mengenai perkara itu). Esok tarikh akhirnya," katanya.

Saifuddin berkata pihaknya akan memaklumkan kepada Ismail sebarang perubahan memandangkan mereka akan bermesyuarat esok bagi menentukan pelan seterusnya khususnya berkaitan pemilihan tempat perhimpunan.

MK


DATANG BERAMAI-RAMAI!!! HIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT SABTU 12.1.13 STADIUM MERDEKA KL 2:00PTG

1 ulasan:

  1. Tanpa Nama9/1/13 8:10 PG

    Pemandu petronas cup prix 2013 sokong pas? Lihat Sini atau adakah Bn?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive