Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Januari 29, 2013

Pesta dadah artis seberang


Selebriti muda terkenal Indonesia Raffi Ahmad ditangkap pegawai Badan Dadah Kebangsaan (BNN) pagi semalam di rumahnya bersama beberapa rakan artis lain.

Pengarah Tindakan Dadah BNN, Beny Mamoto memberitahu pemberita mengenai penangkapan pelakon filem berkenaan di rumahnya di Jakarta Selatan.

“Raffi Ahmad ditangkap bersama tiga lagi rakan yang lain,” kata Benny. Beliau berkata, pengacara rancangan ‘Dahsyat’ stesen televisyen RCTI bersama tiga rakannya itu kini sedang menjalani ujian air kencing. “Selepas selesai siasatan, pihak kami berjanji akan memberikan maklumat terperinci kepada umum melalui media,” katanya.

Berdasar maklumat dalam kalangan pemberita, beberapa selebriti berkumpul di rumah Raffi sejak Sabtu lalu, sebelum pegawai BNN datang memeriksa dan menemui puluhan pil Ecstasy.

Ketua Perhubungan Awam BNN Sumirat Dwiyanto mengesahkan pegawai BNN melakukan pemeriksaan mengejut di rumah seorang selebriti di Jakarta Selatan pagi tadi, namun tidak mendedahkan siapa yang ditangkap. Sementara itu BERNAMA melaporkan dari Jakarta, artis popular Indonesia Irwansyah (gambar) dan isterinya Zaskia Sungkar serta Raffi Ahmad dan Wanda Hamidah adalah empat artis yang ditahan bersama 13 lagi ketika berpesta dadah di rumah Raffi di Lebak Bulus, Jakarta Selatan, pagi semalam. Mereka ditangkap sepasukan anggota BNN yang menyerbu rumah Raffi pada waktu Subuh setelah mendapat maklumat awam. Penahanan artis terbabit serta suspek lain itu diumum Ketua BNN Anang Iskandar pada sidang media di sini petang semalam. Pasukan BNN turut merampas sejumlah dadah yang dipercayai jenis ganja dan pil khayal di tempat kejadian.


MK


KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive