Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Januari 14, 2013

TERSERLAH KEBANGANGAN RAIS YATIM

#KL112 : Kebodohan Rais terserlah jika kenyataannya dibandingkan dengan kenyataan pakar Matematik ini..



Meskipun dilaman Twitter miliknya beliau ada menulis "gunalah medium twitter ini dengan berhemah. berhujjah secara profesional bukan guna emosi dan pak turut", namun apa yang terserlah adalah sebaliknya.



Pemimpin re-cycle yang dilantik sebagai Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan oleh Najib Tun Razak menyerlahkannya dalam laman Twitter miliknya bila beliau mengulas tentang Himpunan Kebangkitan Rakyat.



Kerana geram dan sakit hati beliau menulis "Mananya yg 1 juta nak himpun di stdium tu? 50k pun tak smpai."



Hujahnya jelas amat tidak proffesional dan penuh emosi, sedangkan beliau menyatakan sebarang teori atau fakta bagi menyokong hujahnya.



Oleh kerana hanya berpandukan emosi, hujahnya itu menyerlahkan kebodohannya jika dibandingkan dengan kenyataan Pakar Matematik terkenal Prof. Dr. Shahrir Md. Zain.



Prof. Dr. Shahrir Md. Zain menulis di laman sosial Facebook, bekas professor dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilaporkan membuat anggaran, sekurang-kuranya 700,000 rakyat menyertai himpunan aman tersebut.



"Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang 1 Kilometer (Km), jumlahnya 100,000 ribu.



"Andaiannya adalah 10,000 kaki sama dengan 1 Kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.


"Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) X 20 (orang) adalah 100,000 (orang per Kilometer).



"Pertanyaan saya, berapa Kilometerkah seluruh manusia datang HKR?" tanya Shahrir.





Shahrir dilaporkan berkata, sekurang-kuranya 7 Kilometer jika dilihat dari sisi pandang atas.



Shahrir berkata, "Jawapannya, 700,000 (orang)."



Lagi gambar-gambar yang memperlihatkan lautan manusia seperti di atas sila lihat di ( SINI )



Terdahulu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asst. Comm. Zainuddin Ahmad dilaporkan memberitahu pemberita, dianggarkan 10,000 peserta berhimpun di luar stadium, manakala, selebihnya bersesak dalam stadium berkenaan.



"Kami jangkakan terdapat lebih kurang 40,000 orang...di antara 40,000 (hadirin) dan 45,000 (hadirin)," kata beliau menerusi Buletin TV3 dan Tv1 sejak malam tadi - lihat videonya di ( SINI )





Manakala, Twitter rasmi Polis Diraja Malaysia (PDRM) pula sebelum pada itu membuat anggaran, 80,000 orang hadir.



Alasan Polis untuk mengurangkan jumlah tersebut mungkin untuk mengurangkan malu yang bakal Najib perolehi jika Himpunan Kebangkitan Rosmah anjurannya di Tesco hanya berjaya mengumpulkan sekitar 15,000 orang dengan terpaksa disediakan imbuhan berupa beras dan berbagai lagi - sila lihat di ( SINI )



 Info tentang kenyataan dari pakar matematik di atas datangnya dari Penang Insight

darisungaiderhaka

4 ulasan:

  1. Tahniah pada semua.

    Satu himpunan yang berjaya membuka mata semua orang.

    Jadi semangat untuk orang PR lebih bekerja kuat.

    Kita akan tukar kerajaan dalam tahun ini.

    Gambar himpunan lebih banyak di sini : http://astanakandis.blogspot.com/2013/01/pak-ketipak-ketipung.html

    BalasPadam
  2. Bab kira orang dalam perhimpunan memang Rais ni dunggu.Tapi kalau kira bulu ketiak ke, lain2 bulu pembantu rumah indon dia memang pakar.

    BalasPadam
  3. Jambatan dah terbakar.

    BalasPadam
  4. betul ke ni. Harap dapat komen

    Agenda Utama himpunan HKR. Sumber dari blog suara pakatan rakyat

    http://suarapakatanrakyat.com/2013/01/suku-juta-sokong-penggunaan-kalimah-allah-oleh-pihak-gereja/


    Utama|January 13, 2013 9:39 pm
    Suku Juta Sokong Penggunaan Kalimah Allah Oleh Pihak Gereja


    SELAIN menunjukkan kekuatan politik, Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) semalam juga bertujuan untuk mempamerkan kepada BN dan UMNO akan kesatuan Pakatan Rakyat dalam soal penggunaan kalimah Allah oleh pihak Gereja yang disokong oleh Pakatan Rakyat.

    Tidak mengapalah kalau 250 ribu (suku juta) sahaja yang dapat hadir, bukan 1 juta seperti yang diharap-harapkan. Yang penting, hampir 90% yang hadir semalam adalah terdiri dari orang Melayu/Islam. Kehadiran mereka ini merupakan satu sokongan moral yang penting kepada Pakatan Rakyat dan juga Gereja.

    Lagipun, banyak sebab kenapa himpunan semalam tidak mencecah 1 juta orang, antaranya banyak bas-bas peserta himpunan dari Kelantan, Terenganu, Pahang dan Kedah, dihalang pihak polis dari masuk ke Kuala Lumpur. Lebih 800 bas terlibat dan penulis difahamkan satu laporan akan dibuat mengenai perkara ini.

    Itu tidak kira lagi kereta penyokong yang turut terlibat dengan sekatan tidak sah ini. Penulis akan menyiarkan artikel mengenai perkara ini sebaik maklumat yang lebih lengkap penulis perolehi.

    Pemimpin utama PAS seperti Datuk Seri Abd Hadi Awang dan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat dikhabarkan sungguh lega dengan sambutan semalam, kerana itu membuktikan mereka tidak berkeseorangan dalam soal ini.

    Maklum sahajalah, ada ura-ura sedang berlaku gelombang tentangan yang begitu besar di dalam PAS sekarang yang mahu kedua pemimpin ini disingkirkan kerana memilih untuk bersama Pakatan Rakyat dalam hal ini.

    Tapi penulis yakin tentangan ini akan dilemahkan dengan mudah melalui penyingkiran beberapa pemimpin utama PAS yang menjadi dalang kepada perkara ini seperti Timbalan Mursyidul Am, Datuk Harun Din, Ketua Majlis Ulama, Datuk Harun Taib dan ahli Majlis Syura Ulama, Nasharudin Mat Isa sedikit masa lagi.

    Ketua Pemuda, Nasharudin Tantawi yang asalnya menentang, telah berubah fikiran dan memberi sokongan kepada keputusan tersebut. Mungkin beliau takut namanya akan tercicir dari senarai pencalonan untuk pilihanraya yang akan datang.

    Penulis sudah katakan, tidak ada orang politik yang akan melepaskan kenikmatan untuk menjadi orang berkuasa.

    Dalam masa yang sama, majlis Paderi-Paderi juga dilaporkan telah mengadakan sembahyang khas pagi tadi di beberapa buah gereja, bagi mengucapkan terima kasih kepada Allah, Jesus dan Mariam atas kejayaan himpunan semalam mengumpulkan sokongan orang Islam dalam jumlah yang besar.

    Sokongan besar itu amat melegakan kerana sejak isu ini kembali panas, masyarakat kristian begitu bimbang jika peristiwa tidak enak seperti yang pernah berlaku pada 2010, berulang semula.

    Nasib baik atas usaha Pakatan Rakyat, kebarangkalian itu tidak timbul lagi sekarang, melihat kepada sokongan besar ditunjukkan oleh orang Islam melalui HKR yang turut membawa mesej sokongan terhadap penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja.

    Malah, kalau sesiapa perasan, ketika takbir dilaungkan di stadium semalam, orang-orang Kristian turut sama-sama bertakbir, menunjukkan semangat yang membara dan bukti jelas bahawa semua agama adalah sama

    PAS FOR ALL, ALLAH FOR ALL!!

    Artikel Berkaitan:

    Kalimah Allah: Keputusan Majlis Syura PAS Bercanggah Pakatan Rakyat

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive