Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Rabu, Jun 05, 2013

MENATANG APA READ BEAN ARMY TU?




Tuduhan "Red Beans Army' dibiayai DAP terbukti bohong

KUALA LUMPUR, 4 JUN: Utusan Malaysia, New Straits Times, Berita Harian dan Star didakwa menyiarkan berita yang tidak berasas mengenai 3,000 tentera siber "Red Beans Army" kononnya dibiayai DAP, bukannya berdasarkan fakta dan kebenaran yang sepatutnya menjadi pegangan wartawan akhbar berkenaan.

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, bagaimana mereka yang kononnya bergelar wartawan boleh bersekongkol mencipta penipuan mengenai 3,000 tentera siber "Red Beans Army" dibiayai DAP yang hanya wujud dalam imaginasi liar mereka.

Katanya, pembohongan mengenai Red Beans Army yang kononnya dibiayai DAP hanya sebahagian daripada jalan cerita yang lebih besar sejak Januari lalu untuk memburuk-burukkan DAP dengan pembohongan dan penipuan serta paling menyedihkan apabila terdapat bekas ahli dan pemimpin DAP yang bersedia untuk bertindak begitu hina dengan berbohong dan menipu untuk meneruskan agenda UMNO/BN.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah berkata, siasatan awal mendapati satu konspirasi yang dibiayai UMNO telah dilancarkan tiga bulan sebelum pembubaran Parlimen, 3 April lalu untuk memburuk-burukkan DAP, termasuk dongeng 3,000 tentera siber "Red Bean Army".

"Mereka mendakwa DAP kononnya dengan bajet setinggi RM100 juta sehingga RM1 bilion sepanjang enam tahun lalu membiayai tentera siber "Red Beans Army" bertujuan membunuh karakter pemimpin UMNO/BN di ruang siber.

"Penyebar utama pembohongan "Red Bean Army" adalah media cetak milik UMNO/BN, termasuk Utusan Malaysia, New Straits Times, Berita Harian dan The Star, baik sebelum atau selepas Pilihan Raya Umum ke-13, pada 5 Mei lalu.

"Pembohongan dan penipuan mereka tidak menjejaskan DAP kerana tiada siapa yang mempercayai mereka – jika tidak sudah tentu DAP gagal memenangi 38 kerusi Parlimen dan 95 kerusi Dewan Undangan Negeri pada PRU ke-13 lalu," katanya.

Menurut Kit Siang bagi menjustifikasikan pelaburan UMNO/BN ke atas mereka, mereka yang ingkar terhadap DAP itu meneruskan kempen penipuan mereka terhadap pemimpin DAP.

Katanya, sehingga kini, kepimpinan DAP mengabaikan mereka kerana tidak releven dan sekiranya mereka terus dengan pembohongan dan penipuan terhadap pemimpin DAP, maka mereka hendaklah bersedia untuk didedahkan kedurjanaan mereka. -Roketkini

EJEN BISKUT RAYA - TANPA MODAL BERMINAT HUBUNGI ; PUAN HALIZA 013 4538762/0175689472
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

9 ulasan:

  1. Tanpa Nama5/6/13 1:03 PTG

    Siapa peminat ais kacang di dalam bilik perang UMNO/BN? Aku rasa dia punya kerjalah ni pandai-pandai reka cerita pasal RED BEAN ARMY. Kalau lama lagi akan adalah tentera jagung tin, tentera biji selasih, tentera lengkong, tentera sagu, tentera sirap merah, sirap hijau, susu pekat dan sebagainya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. "tentera biji selasih"....
      kehkehkeh !!

      Padam
    2. Tanpa Nama6/6/13 1:58 PG

      Tentera biji kelentit..

      Padam
  2. dah x leh nk jawab tuduh laa mcm2..org gila cmnie laa..haha

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama5/6/13 1:39 PTG

    Saman je sape yg fitnah..bg amno rm 100 juta celah gigi je..depa ingat parti lain byk duit mcm dema..parti lain nk buat petisyen pru pun mengeletor itu br rm 50 ribu..jd lu pikir sendiri le..mengong!! Lupa pulak sebenarnya penganas sulu yg tanggung perbelanjaan rba..keh keh keh mengong..

    BalasPadam
  4. Melayu semakin senang dibodohkan oleh Cina... Apa nak jadi pun tak tau la..

    http://wubra.blogspot.com/2013/06/demi-melayu-bukan-demi-umno.html

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama5/6/13 9:34 PTG

    red bean tu biji kelentit

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama6/6/13 1:57 PG

    Lagi bangsat klu melayu bodohkan org melayu..tk tau le apa nk jd..satu statement bodoh dr org besar melayu 50 kerusi dap klu menang semua,boleh perintah malaysia..50 dr 222 mmg bangang sape percaya!!!

    BalasPadam
  7. Saman je kau tau.. Tak de telor ke? Fuckoff animal bustard.!!!

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive