Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Jun 04, 2013

PANAS!!! Kertas undi pegawai SPR didakwa dijual RM100



Seorang calon BN bagi kerusi DUN didakwa "membeli" kertas undi daripada pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mengundi bagi pihak mereka demi memastikan kemenangan parti itu.

Dalam pendedahannya hari ini, Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli mendakwa salah seorang pegawai itu pada 4 Mei - sehari sebelum pilihan raya umum - telah membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Salinan laporan polis itu turut diberikan kepada media oleh Rafizi dalam sidang media yang berlangsung di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Laporan polis itu menceritakan bagaimana pegawai SPR dipanggil oleh calon BN berkenaan sebelum mereka menyerahkan kertas undi kepada pekerja parti BN.

Rafizi mendakwa empat pegawai SPR menuntut semula kertas undi mereka sehari selepas kertas undi itu dijual kepada calon BN dengan harga RM100 setiap satu.

Bagaimanapun, dakwa Rafizi, apabila mereka mendapat semula kertas undi tersebut, mendapati kertas undi mereka telah pun ditanda.

MK



EJEN BISKUT RAYA - TANPA MODAL BERMINAT HUBUNGI ; PUAN HALIZA 013 4538762/0175689472
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
P-A-N-A-S-S-S!!... Rahsia 'BESAR' Suami Saya...

11 ulasan:

  1. jual 4mei, 5mei nak beli balik... mcm karut je..
    anyway sebarkan maklumat produk islam n melayu disurau dan masjid
    http://wubra.blogspot.com/2013/06/cetak-tampal-produk-islammelayu-di.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aerupala Bala yang hari ini sumpah esok tarik balik . Logik tak?

      Padam
  2. Tanpa Nama4/6/13 9:21 PTG

    sudah kalah sudah lah xada rezeki lain kali saja lah buat macam manapun tujuk segala buktipun xada makna majoriti rakyat malaysia masih sayangkan BN terimalah hakikat

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama4/6/13 9:33 PTG

    Puittt x malu ke kata majoriti rakyat malysia sokong bn!!!

    BalasPadam
  4. sudah masanya untuk mencari penganti kepada bang nuar

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama5/6/13 7:13 PG

    Ingat 54% menyokong PR.Jadi mejoriti rakyat mahu PR MEMERINTAH.BN adalah minoriti.Sebab itu anak-anak orang UMNO selalu FAIL matematik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama5/6/13 9:15 PTG

      mana ada pr yang saya tahu logo mata, roket dan bulan itule suruh belajar melukis xmahu itupun roket tak halal bangang

      Padam
    2. penang roket, kelantan bulan, selangor mata cantikle2 pr

      Padam
    3. penang roket cina+china, kelantan bulan melayu isle serambi mekah, selangor mata melayu+cina+india+bangla+vietnam dll cantikle2 pr

      Padam
  6. Untuk Makuluman juga kebanyakan undi pos iaitu lebih 50% yang di hantar oleh Pos Malaysia tidak sampai kepada pengundi. Ianya hilang di tengah jalan(Pejabat Pos)Begitu juga kertas UndiPos tersebut yg di hantar sendiri ke Pejabat Pos, yg berpehak kepada PR tidak sampai ke Pusat Penjumlahan Undi.
    Seperti contoh... anah saya mengambil kertas undi di Pejabat Pos telah di suruh memengkah@memilih di situ juga dan dengan tidak secara langsung kakitangan di Pejabat Pos itu mohon utk jadi saksi dan menyerahkan semula kertas undi tersebut kpd pehak pejabat pos. Untuk makluman jarak pejabat pos tersebut dengan Pusat penjumlahan undi tidak sampai pon 300 meter namun untuk sampai ke posat penjumlahan undi mengambil masa berhari-hari kerana kertas undi itu akan di hantar ke Pejabat Pos Shah Alam dahulu.
    Terdapat banyak aduan dan rungutan dr penguadi pos yang mengatakan mereka tidak menerima kertas undi khasnya petugas2 SPR PRU13 di Hulu Selangor.

    BalasPadam
  7. serupala Bala yang hari ni sumpah esok tarik balik. Logik tak?

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive