Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Jumaat, Jun 07, 2013

ORANG DBKL TOLONG BACA SAT

Sapa-sapa yang pernah pi Komplek Pertama memang tau sangat la betapa payahnya nak parking motor.Tiap-tiap hari full.Yang kat bawah bangunan pun full,kat luaq pun full.

Kalau salah parking kat tempat pejalan kaki memang cari penyakit.Samada kena angkut naik lori DBKL atau paling koman kena saman.Benda ni dah berlarutan sejak berbelas tahun lepas lagi.Pasai motor gua pernah kena angkut naik lori pada tahun 1999.Masa tu gua terpaksa parking bawah pokok depan Komplek Pertama pasai semua tempat parking penuh.Gua masuk dalam Komplek Pertama sekejap saja nak beli sarung tangan motor pasai nak balik kampung.Sekali bila keluaq tengok DBKL tengah dok usung motor gua naik lori.Gua minta belas ihsan DBKL supaya tak angkat motor tu pasai gua nak balik kampung cepat,bini gua nak bersalin.Depa tak peduli masalah gua dan suruh gua balik ambik geran kemudian pi ambik motor kat Depoh Simpanan kat Sentul kot masa tu.Untuk rekod,gua pernah terajang pintu pejabat DBKL kat Sentul tu pasai depa bagi signal motor gua patah,kusyen pulak koyak masa proses angkut dengan lori tu...kah! kah! kah!

Tempat parking motor memang tak cukup kat Komplek Pertama tu.Kerajaan yang dikatakan penuh dengan transformasi pun tak boleh buat apa-apa dan gagal menangani masalah yang membelenggu penunggang motosikal.Mungkin pendapatan DBKL hasil dari saman parking motosikal lebih untung dari membina tempat parking maka dibiarkan saja perkara ini berlaku,janji ditepati telah menjadi janji masyukkk.




Lagi kisah DBKL
Kereta calar semasa diambil dari depoh simpanan kenderaan DBKL

8 ulasan:

  1. Tanpa Nama6/6/13 6:40 PTG

    itulah kerajasn yg terlalu byk transformasi sampai parking tak ads...

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama6/6/13 6:44 PTG

    Kezaliman ini tak siapa sudi pandang krena yg kena adalah orgmiskin bwahan... inilah dunia....

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama6/6/13 6:46 PTG

    bawak banyak2 bersabar...
    kalu udah sejak berbelas tahun lepas lagi bleh ikut & turut... kenapa tidak 2-3 bulan lagi..?
    nnt.. penunggang/pembonceng moto dilarang memasuki kawasan2 tu semua... selesai masalah !!!

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama6/6/13 7:46 PTG

    saya penah kena saman kat sini..fook!!

    BalasPadam
  5. Salam..

    Ko tak tengok apa dbkl nk buat dkt kg baru. Kalau boleh nk halau melayu ke hutan supaya kg baru yg d huni melayu biol tk wujud d bandaraya warga asing...melalui jualan tanah kpd pak arab, yahudi dn jepun pd harga 10 kali ganda setelah rezab melayu ini d tukar jd freehold.
    Org melayu setuju dgn cdgn dbkl ni sebab itu mereka melantik umno al yahudi jd wakil rakyat mereka d titiwangsa...
    Dbkl ko jgn bgst melayu dgn smn peniaga danmelayu dan banjirkn kg melayu dgn saman motor dan limpahan air bah disebabkn tkde bajet nk korek lonkang tersembut

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama7/6/13 11:33 PG

    Motor aku dah banyak kali kena saman dgn DBKL pasal kes ini. DBKL terutama penguatkuasa adalah entiti terBODOH, kemudahan tak disediakan tapi tahunya nak saman je...DBKL dari sebesar2 pangkat sampailah ke sipencacai semua kaki KAUTIM

    BalasPadam
  7. Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮ Ɨƚɑ"̮. Kalo xde org mcm dbkl, korg ingt ape jd kt KL? Meke kuatkuasakn undg2.. Meke bg kselesaan kt pgguna lain.. Yg korg kene ni sume sbb kpntingan individu tpa mmikirkn pgguna lain..

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive