Dey Macha

Dey Macha
NAK TERSENGIH SELALU? SILA LIKE BIAQPILA PAGES

IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Sabtu, Jun 29, 2013

SAKSIKAN DEMONSTRASI PALING RAMAI DI DUNIA YANG BERLAKU DI PULAU PINANG


Kesian betul, nak buat demostrasi sorang-sorang je. Kalau dia keluarkan pamplet pampers sebar kata nak buat demostrasi, berapa juta banglasia akan hadir agak-agak. Berpeluh habis ketiak, semangat betul membicarakan ketelusan. Sejak bila utusan tahu ketelusan, aku heran jugak ni.

Aku syak dia ni saja nak tunjuk popular ni. Mentang-mentang pakai spek hitam, ingat diri hensem le tuuu. Next time cover ketiak okeyss.


Wartawan cap ayam eja DI SINI pun salah!!! kah!kah!kah!!!

Biasanya protes atau demo akan dilakukan beramai-ramai, tapi wartawan dari Utusan ni demo sorang diri saja.. kesian aku tengok..

Kemana menghilang agaknya macai-macai UMNO yang sering mengadakan demo dihadapan bangunan DUN Pulau Pinang ni?..

Yalah.. biasanya depa tu paling seronok buat demo kat Pulau Pinang ni.. hari jumaat saja demo.. hari jumaat saja demo..

Kenapa tak tolong meramaikan demo tu?.. Tak ada peruntukan untuk demo lagi ke kali ni?

Mamat di atas protes sebab dia tak dibenarkan buat liputan majis mengangkat sumpah jawatan ahli dewan.


Wartawan Utusan protes, dakwa dihalang masuk DUN 

Seorang wartawan akhbar Utusan Malaysia mengadakan protes seorang diri selepas mendakwa dihalang daripada memasuki bangunan DUN Pulau Pinang untuk membuat liputan majis mengangkat sumpah jawatan ahli dewan. 
Wartawan berkenaan, Mohd Firdaus Ismail, 27, berdiri di depan pintu pagar dewan dengan membawa plakad dengan slogan: “Ketelusan telah mati di sini”. 
Sementara itu, speaker DUN Law Choo Kiang berkata beliau tidak mengeluarkan apa-apa arahan untuk menghalang wartawan dari Utusan Malaysia. 
ADUN Bukit Tambun itu berkata, anggota keselamatan tersebut mungkin bergantung kepada arahan semasa persidangan sebelum ini. 
“Ini satu salah faham. Kami kesal kerana beliau dihalang, namun saya berjanji ia tidak akan berlaku lagi,” kata Law dalam satu sidang media. 
DUN Pulau Pinang mengeluarkan arahan untuk menghalang wartawan Utusan daripada membuat liputan persidangan dewan itu pada 2011. 
Arahan berkenaan menerima kritikan keras dari pemimpin BN yang menyifatkan kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang bersikap hipokrit dalam isu kebebasan media ~ Malaysiakini
Bila kena kat batang hidung sendiri, pandai pulak kata “Ketelusan telah mati di sini”... selama ini laporan dari Utusan tu telus ke?


Info Asal : DariAnakSungaiDerhaka

bankami.net

RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN
NAK TAU CARA CAJ HANDPHONE DI MANA SAJA ANDA BERADA?
RUANG IKLAN TEKS RM10 SEBULAN

KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive