Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Selasa, Julai 14, 2009

Manek urai meriah di malam hari pengundian, tanda kemenangan Islam.



Manek Urai 13 Julai 09:

Jalan raya utama yang menghubungkan masyarakat di DUN Manek Urai mula sesak dengan kenderaan menjelang maghrib tadi. Kibaran bendera PAS dan BN mewarnai jalan raya. Kenderaan dari sekecil-kecil basikal hinggalah sebesar-besar lori dihiaskan dengan poster calon dan bendera-bendera.


Pengundi yang tinggal di Kuala Lumpur dan balik mengundi turut menyumbang kepada kesesakan pada malam ini.


Kain rentang dan bendera semakin bertambah terutamanya berdekatan barung-barung berdekatan pusat-pusat mengundi.





Anak-anak muda bermotor mula ke hulu kehilir berkempen di saat-saat akhir. Pelbagai ragam dan cara mereka lakonkan bagi menarik perhatian pengundi-pengundi. Kekadang penulis tersenyum sendiri melihat ragam dan gelagat mereka. Terdetik di hati penulis, betapa anak-anak muda kita sebenarnya kreatif dan mempunyai banyak idea. Inilah sumber kepada masa depan negara.


Di markaz Induk PAS, skrin besar menarik perhatian orang ramai dengan tayangan-tayangan menarik yang diusahakan oleh pasukan IT dan penerangan. Lebih menarik sebenarnya berbanding tayangan di kaca-kaca tv arus perdana. Cuma kurangya ia tidak meluas ke seluruh negara. Orang ramai seperti pengawal di Istana Birmingham, terpacak melihat tayangan-tayangan tersebut.


Paling unik melihat seorang warga emas lelaki cina berpimpin tangan dengan seorang warga emas lelaki melayu sewaktu pulang daripada menonton tayangan skrin di markaz induk. Bagi penulis ini, menunjukkan behawa Islam mampu menyatukan semua manusia tanpa mengira agama dan bangsa.


Di kiri kanan jalan orang ramai mula mengibarkan bendera dan mengangkat poster sebagai tanda sokongan kepada calon pilihan masing-masing.





Peniaga sudah semestinya menjadi orang yang paling beruntung pada malam tersebut. Pelbagai produk jualan dan makanan disajikan kepada pengunjung. Restoran tempat penulis minum bersama seorang sahabat lama tadi, penuh dengan pelanggan yang bersilih ganti memasuki restoran itu. Sehinggakan kakak yang melayan tetamu itu, tersilap memberikan kopi panas kepada sahabat penulis yang memesang nescafe "O" beng.


Kelihatan juga para petugas PAS tidak mensia-siakan masa kempen yang hanya tinggal beberapa jam. Mereka mula turun dijalan raya di hadapan markaz, mengedarkan risalah-risalah kempen dan mengajak orang ramai mengundi PAS sebagai usaha terakhir sebelum tempoh berkempen tamat.


Laungan takbir membesarkan Allah sang pencipta, terus menerus bergema di jalan raya sehingga menjelang tengah malam.


Jam 1.23 pagi penulis mengakhiri tulisan ini kedengaran di luar sana masih lagi bising dan meriah umpama meraikan kemenangan yang sudah nyata.Apapun moga kemeriahan malam ini tanda kemengan Islam pada esok hari. Usaha yang gigih dari petugas PAS beserta zikir dan doa dari para ulamak akan mengiringi kemenangan Islam., InsyaAllah.


Akhir sekali, bagi penulis apa pun terjadi pada hari esok yakinlah Islam Pasti Menang.

prkn41

E-Jariah: Beri sekali dapat banyak kali...
Kami tanggung kos rawatan anda secara percuma.
Daftar SEKARANG!!! Pulangan LUMAYAN !!!
CARA MENGHAPUSKAN BAU BADAN
BELI BUDU,DODOL,SERUNDING ONLINE...SUE 013-9650658
Iklan di Biaqpila cuma RM30 sebulan (Iklan Banner+Teks) >> email ke biaqpila(at)gmail.com
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive