Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Oktober 03, 2011

Mangsa asid tiada biji mata


KEADAAN wajah Muhamad Hanif selepas terkena simbahan asid di Padang Besar, Perlis.

PADANG BESAR – Deria penglihatannya terpaksa dibuang, manakala kedua-dua kelopak mata ditutup serta dijahit dan sedikit lubang ditinggalkan bagi membolehkan air matanya mengalir keluar.

Begitulah sengsara ditanggung seorang pemandu lori, Muhamad Hanif Sunaid @ Shuib, 25, yang menderita akibat disimbah asid oleh seorang individu di Kampung Sentang, Utan Aji dekat sini pada Mei lalu.

Muhamad Hanif menjadi sedemikian rupa disebabkan simbahan asid tersebut terkena matanya yang mengakibatkan pancaindera tersebut terpaksa dibuang selain dia melecur hampir 50 peratus di muka dan badan.

Dia memberitahu, kulit pada belakang badan, paha dan kaki dijadikan pengganti kulit di bahagian muka dan badan depannya yang rosak teruk terkena simbahan asid tersebut.

“Kini seluruh badan saya terpaksa berbalut kerana sedang bersalin kulit dan ini menyukarkan saya bergerak selain hanya mampu terlantar di atas katil.

“Dulu saya tidak macam ini tetapi kini dah jadi begini, saya hanya mampu reda dan cuba menyesuaikan diri,” katanya kepada pemberita di rumahnya di Kampung Baru, Batu Bertangkuk dekat sini semalam. -kosmo



KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

4 ulasan:

  1. Dahsyat betul manusia zaman sekarang,tak berhati perut langsung,sikit punya hal sampai nak menyimbah asid,ada yang lagi teruk guna c4 terus.

    BalasPadam
  2. ramai manusia dah jd binatang beb....

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama3/10/11 1:46 PG

    kenapa tak diperketatkan pembelian bahan tersebut[asid]sepatutnya kerajaan menguatkuasakan peraturan sesipa yang membeli bahan tersebut mestilah di ambil butir-butir peribadi bagi menggelakkan bahan tersebut di salah guna.

    BalasPadam

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive