Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Ahad, Oktober 28, 2012

Aku bukan pencinta Anwar Berahim


Oleh: Abu Nawas

Aku bukan pencinta Anwar Berahim, aku sokong dia hanya sebab dia lawan umno. Tapi hari ni aku nak puji dia sebab dia bijak berpolitik berbanding dengan pemimpin Pas.

Aku cuma nak ambik satu contoh kecil saja sebab aku sekolah tak tinggi nak ambik contoh yang besaq besaq.

Anwar mmg cool bila berada di khalayak ramai. Anwar cool sebab sewaktu berada di tempat awam dia tak bagi pemimpin2 peringkat cabang dan ranting ada di sekelilingnya.

Berapa ramai dia punya bodyguard memerhati dari jauh atau jarak dekat itu dia punya pasal tapi yang penting pembodek pembodek tidak ada di sekelilingnya. Orang ramai boleh duduk melepak bersembang bergambar bersamanya sebab tidak ada pembodek-pembodek berjawatan di peringkat cabang dan ranting pada ketika itu.

Berbanding dengan pemimpin Pas, jika pemimpin besar seperti Tok Guru Nik Aziz dan Ustaz Hadi berada di khalayak ramai di sekelilingnya adalah pemimpin pemimpin peringkat kawasan. Orang ramai tidak berpeluang untuk untuk bermesra dengan pimpinan tertinggi Pas kerana tiada ruang untuk mereka berbuat demikian.

Pakcik pakcik tok wan tok wan kalau dapat bersalam dengan Tok Guru sudah cukup besar hari mereka, apatah dapat bersembang dan bermesra secara berdepan.

Ohh ini semua sukar berlaku kerana di sekeliling Tok Guru adalah pembodek pembodek yang berjawatan di peringkat kawasan. Masa inilah mereka nak tunjuk pada orang orang kampung yang kononnya mereka saja boleh rapat dengan pimpinan sebab mereka berjawatan.

Orang kampung mesti mau tau yang mereka saja yang boleh rapat dengan pimpinan sebab mereka ada jawatan. Orang kampung kalau ada hajat nak sampaikan mesti melalui mereka. Mereka orang besar...

Sebab tu aku kata Anwar mmg cool dalam hal macam ni, nampak saja perkara kecil tapi mendatangkan impak yang besar terhadap masyarakat terutama di kalangan masyarakat luar bandar.

Anwar mmg bijak berkira hatta dalam hal yang sekecil begini... sayangnya pemimpin pas peringkat kawasan tak rela rela beri ruang pada orang ramai mendekati pemimpin mereka..kerana mereka bodoh sombong....


3 ulasan:

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive