Dey Macha

dsp160519

dsp231112
IKLAN BANNER RM30-TEKS RM10 SEBULAN biaqpila(at)gmail.com



Isnin, Oktober 15, 2012

Lagi Pemimpin Sabah Sertai Pakatan, umno Hampir Pasti Akan Kalah

Sabah semakin dalam gengaman Pakatan Rakyat, nampaknya semakin ramai pemimpin dan tokoh korporat dari negeri dibawah bayu itu sudah meninggalkan BN dan menyatakan sokongan secara terbuka kepada Pakatan Rakyat.

Terbaru, Tokoh koporat Sabah, Datuk Dr Richard Sakian Gunting mengisytihar keluar BN dan menyertai Angkatan Perubahan Sabah (APS).

Selain tu empat pemimpin BN termasuk bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) turut sama meninggalkan bn yang sudah berpuluh tahun memeras hasil bumi Sabah.

Dan sudah pastilah pemimpin besar dari Sabah ini membawa ribuan penyokong yang terdiri dari ahli umno dan PBS meninggalkan kapal hampir karam itu.

Kemasukkan Richard dibuat dihadapan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan disaksikan ribuan rakyat di Jalan Assam, Lahad Datu.

Richard dari keturunan Murut itu pernah menjadi Ahli Lembaga Pengarah di Lembaga Koko Malaysia, Universiti Malaysia Sabah (UMS), Institut Pembangunan Sabah dan Ahli Majlis Perbandaran Nabawan, beliau kini Pengurus Besar Koperasi Pembangunan Desa, sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Tidak cukup dengan itu Bekas Adun Lahad Datu, Mohamadin Ketapi, juga bekas Ketua PBS Bahagian Silam dan pembantu Menteri Luar Bandar Sabah, Mohamadin Ketapi, juga bekas Pengerusi Tetap Umno Bahagian Silam, Datu Halun Datu Abdul Karim; Ketua Umno Cawangan Sri Dewi Lahad Datu, Onga Langadai dan bekas Ketua PBS Tunku, Bolongan Panasi juga buat bn makin parah di Sabah apabila juga telah keluar parti.

Nampaknya umno Sabah akan berkubur tak lama lagi, puak umno sibuk sangat menyerang selangor, mereka terlupa perihal Sabah, semoga mereka dapat terima hakikat bila Sabah kalah nanti.. kah..kah..kah

tukanglawan


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK
KOMEN
0 KOMEN

0 komen (Sila komen sikit..):

Catat Ulasan

Sendiri mau ingat...

LISTEN TO AL-QURAN ONLINE

Listen to Quran

Blog Archive